וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה מיליארדים: חיים כצמן ממזג את אקוויטי לריג'נסי

שירה קרפיק ספיר

15.11.2016 / 8:13

אקוויטי וואן, חברת הבת האמריקאית של גזית גלוב, מתמזגת עם ריג'נסי. החברה הממוזגת תהפוך לחברת מרכזי המסחר הגדולה ביותר בארה"ב. שווי נכסיה יעמוד על 15.6 מיליארד דולר

חיים כצמן. תמר מצפי, גלובס
חיים כצמן/גלובס, תמר מצפי

גזית גלוב, אחת מחברות הנדל"ן המובילות בעולם, המתמחה ברכישה, פיתוח וניהול של מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים ביותר מ- 20 מדינות ברחבי העולם, מודיעה כי אקוויטי וואן, הזרוע האמריקאית של הקבוצה הנמצאת בשליטתה, חתמה על הסכם מיזוג עם חב' ריג'נסי האמריקאית.

ריג'נסי היא החברה המובילה בארה"ב בתחום של בעלות, ניהול ופיתוח של מרכזי מסחר שכונתיים ומרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים. מאחוריה מעל 50 שנות פעילות, ובבעלותה יותר מ-300 נכסים קמעונאיים הממוקמים באזורים אורבניים מובילים ברחבי ארה"ב.

המיזוג ייצור את החברה הגדולה בארצות הברית למרכזי מסחר איכותיים מעוגני סופרמרקטים, בשווי שוק כולל של יותר כ-11.7 מיליארד דולר ונכסים בשווי של כ-15.6 מיליארד דולר.

גזית גלוב תחזיק בחברה הממוזגת כ- 13.2% מהמניות ותהיה בעלת המניות הגדולה ביותר. חיים כצמן, יו"ר גזית גלוב, ששימש עד כה כיו"ר אקוויטי וואן, ישמש כסגן יו"ר החברה הממוזגת.

כמו כן יצורפו לדירקטוריון עוד שני דירקטורים עצמאיים מטעם אקוויטי וואן. העסקה תבוצע בדרך של החלפת מניות, המשקפת לאקוויטי וואן פרמיה של כ- 13.7% על שווי החברה בשוק, כאשר עסקת המיזוג משקפת לאקוויטי וואן שווי שוק של 4.6 מיליארד דולר. הרווח הצפוי לגזית גלוב כתוצאה מעסקה זו נאמד במיליארד שקל. העסקה צפויה להיסגר ברבעון ראשון של שנת 2017, וכפופה למספר תנאים מתלים, לרבות הצבעות בעלי המניות של שתי החברות.

חיים כצמן, בעל השליטה בקבוצת גזית גלוב ויו"ר אקוויטי וואן, מסר: "אני מלא סיפוק מעסקת המיזוג הגדולה עליה הודענו היום. מדובר בעסקת ענק שתייצר את חברת המרכזים המסחריים האיכותיים הגדולה ביותר בארה"ב. מניות אקוויטי וואן נרכשות על ידי ריג'נסי בפרמיה של 13.7% על מחיר השוק, בעסקה המשקפת את איכות נכסיה ואת אמונתה של ריג'נסי בפוטנציאל הקיים בהם.

"חברת אקוויטי וואן צמחה במשך שני עשורים וחצי, מנכס בודד ששוויו עמד על 4.5 מיליון דולר, ועסקת המיזוג הנוכחית משקפת לה שווי שוק של כ- 4.6 מיליארד דולר. החברה הממוזגת תהיה שחקן הנדל"ן הגדול בתחומה בצפון אמריקה עם נכסים בהיקף של כ- 15.6 מיליארד דולר, וגזית גלוב תהיה בעלת המניות הגדולה ביותר בה. עסקה זו מציפה ערך למשקיעי אקוויטי וואן וגזית גלוב, על פי האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו ליצירת ערך. אני סמוך ובטוח שנמשיך להשיא ערך לבעלי מניותינו, כמו גם לבעלי המניות של חברות הבנות בעתיד".

רחל (רוחה) לוין, מנכ"לית גזית גלוב, מסרה: "עסקת המיזוג מביאה לידי ביטוי באופן אופטימלי את פרמיית השליטה של גזית גלוב בחברות הבנות. העסקה טומנת בחובה כמה יתרונות משמעותיים ביותר עבור גזית גלוב, ובהם רווח של כמיליארד שקל (5 שקלים למניה), חיסכון בהוצאות הנהלה במטה גזית בהיקף של כ- 6 מיליון שקל בשנה, ובנוסף ההסכם פותח עבורנו את האפשרות להקים או לרכוש פעילות פרטית חדשה בארצות הברית.

"אני משוכנעת כי לצעד משמעותי זה יצטרפו מהלכים נוספים למימוש האסטרטגיה ויצירת ערך עבור בעלי המניות בחברה".

  • עוד באותו נושא:
  • אקוויטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully