וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלייה של 700% בהשקעות בחברות פינטק ב-5 שנים"

15.11.2016 / 9:23

הממונה על החדשנות בבנק הפועלים אבי כוכבא אמר את הדברים בפתיחת שבוע poalim startup שנערך השבוע בשיתוף אמזון ווב סרוויסס

אבי כוכבא.
אבי כוכבא

"אל תוטעו מנתוני הרבעון השני של 2016. גם השנה תחול עלייה בשיעור ההשקעות בחברות פינטק", כך אמר אבי כוכבא, משנה למנכ"ל והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים, בפתיחת שבועPoalim Startup שהחל ביום ראשון בתל אביב בשיתוף פעולה עם אמזון ווב סרוויסס.

כוכבא הוסיף, כי בחמש השנים האחרונות נרשמה עלייה של כ-700% בהשקעות בחברות פינטק, כאשר ברבעון השני של 2016 קרנות הון סיכון השקיעו ב- 195 חברות פינטק בשווי כולל של 2.5 מיליארד דולר. עיקר הפעילות היתה בארצות הברית, שם השקיעו הקרנות 1.3 מיליארד דולר מתוך הסכום הכולל. חברות הפינטק מצליחות לגייס סכומים משמעותיים כבר בתחילת דרכן. כדוגמא ניתן לראות כי במהלך הרבעון הראשון של השנה, עמדה השקעה ראשונית ממוצעת בחברת פינטק על 4.6 מיליון דולר. בתוך זאת, ישראל ממשיכה להיות מרכז פינטק עולמי, כאשר לאחרונה פירמת KPMG כללה תשע חברות ישראליות ברשימת 100 חברות הפינטק המבטיחות בעולם, ובראשן חברת פיוניר, שגייסה השנה 90 מיליון דולר.

עוד אמר כוכבא, כי חטיבת החדשנות של בנק הפועלים מובילה תחום המרכז את פעילותו הענפה של הבנק מול חברות הפינטק בישראל ומחוצה לה, במטרה לחשוף את הבנק לחברות חדשניות ולהטמיע פתרונות טכנולוגיים חדשים בקבועי זמן מהירים לטובת הלקוחות. באמצעות מערכת היחסים הייחודית שמפתח הבנק עם חברות הפינטק, מאפשר הבנק לחברות גישה מאובטחת למערכות הבנק, ובמסגרת זו כבר נבחנו למעלה מ-350 חברות והוטמעו מעל ל-10 טכנולוגיות. בצד הטמעה טכנולוגית, הבנק מקדם השקעות הוניות בחברות הפינטק .

במהלך השבוע יתכנסו יזמי היי-טק, ראשי חברות סטארט-אפ, מפתחים, משקיעים, ראשי קרנות הון סיכון ובכירים בתעשייה, במטרה ליצור שיתופי פעולה ושיתוף ידע בפיתוח הדור הבא של טכנולוגיות הבנקאות והפיננסים. היום האחרון של Poalim Startup Week יוקדש להאקתון בן 24 שעות במהלכו יוכלו מפתחים עצמאיים לפתח אפליקציה תוך שימוש בממשק המאפשר חיבור למערכות המידע של הבנק לצד שימוש בכלי הפיתוח המתקדמים של אמזון ווב סרוויסס.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully