וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך: מאיזו מדינה הישראלים הכי אוהבים לקנות ברשת?

15.11.2016 / 16:02

פיי פאל הציגה נתונים המלמדים על הרגלי הקנייה של הישראלים ברשת. הישראלים השנה קנו יותר - עלייה של 18% לעומת 2015, ושמו דגש על מחירים טובים ומשלוחים בחינם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוק המסחר האלקטרוני בישראל גדל משמעותית בשנה האחרונה והיקף הרכישות של הקונים הישראלים עומד על 11.8 מיליארד שקלים ב-2016, עלייה של 18% בהשוואה ל-2015, כך עולה ממחקר צרכני בינלאומי שנחשף היום על ידי החברות PayPal ו-Ipsos MORI.

המחקר בחן את הרגלי הקנייה אונליין בשוק המקומי והבינלאומי של למעלה מ-28,000 צרכנים ב-32 מדינות וחשף כי 74% מהגולשים באינטרנט בישראל, מעל גיל 18, קנו ברשת ב-12 החודשים האחרונים. כ 77% מהרוכשים הצהירו שימשיכו לרכוש באותו היקף או יגדילו את היקף הרכישות בשנה הקרובה.

בקרב הצרכנים שהצהירו כי יגדילו את היקף הרכישות אונליין ב-12 החודשים האחרונים; 77% הצהירו שיעשו זאת בגלל הנוחות שבקניות אונליין, 41% ציינו שיגדילו את היקף הרכישות בגלל רצון לחסוך כסף, 21% בגלל שינוי במצבם הכלכלי, 21% בגלל צפי למשלוחים מהירים יותר ו-20% בגלל הציפייה להוזלה במשלוחים. לפי התחזית, צפויה עליה של 14% בסך כל הרכישות אונליין בקרב הצרכנים הישראליים בשנת 2017, להיקף של 13.5 מיליארד שקלים.

איפה קונים?

לפי המחקר הצרכנים הישראלים אוהבים לקנות בעיקר מסין, ארה"ב ובריטניה. 53% מהצרכנים הישראלים באונליין העידו כי רכשו מאתרים סינים ב-12 החודשים האחרונים, 30% העידו כי רכשו מארה"ב ו-18% רכשו מבריטניה. סין היא המדינה הפופולרית ביותר ברכישות אונליין לא רק בישראל אלא גם בעולם, וזאת לראשונה מזה שלוש שנים שהיא גברה על ארה"ב (21% מכלל הרוכשים באינטרנט שהשתתפו במחקר העידו כי ביצעו רכישות באתרים סינים ב-12 החודשים האחרונים).

אולם היקף הרכישה בארה"ב גבוה יותר מהיקף הרכישה בסין, זאת בגלל אופי המוצרים הנרכשים והבדלי המחירים.

לא פלא שסין פופולרית כל כך בקרב הצרכנים הישראלים שמחפשים את המחירים האטרקטיביים. על פי נתוני הסקר, 90% מהישראלים הרוכשים בסין, אמרו שעשו זאת בגלל המחיר האטרקטיבי, בעוד ש-66% טענו שהם מגלים בסין מוצרים חדשים ומעניינים. בריטניה בולטת בקרב הישראלים בשל איכות המוצרים, עם 74% מהקונים שרכשו בבריטניה עשו זאת בשל איכות מוצרים גבוהה, יותר מארה"ב (59%) ובפער ניכר מסין - שם טענו רק 10% מהישראלים כי המוצרים באיכות גבוהה. 72% מהישראלים הקונים באתרים בארה"ב, הצהירו כי עשו זאת בגלל מותגים ייחודיים שאינם קיימים בישראל.

מה קונים?

קטגוריית האופנה מובילה גם השנה בקניות מחוץ לגבולות המדינה. 58% ציינו כי רכשו מוצר אופנה ממדינה אחרת במהלך 12 החודשים האחרונים. אחרי קטגורית האופנה נמצאת קטגוריית הצעצועים והתחביבים עם 36% ומוצרי אלקטרוניקה עם 36%.

זאת ועוד, ממצאי המחקר מצביעים על עלייה בכלל רכישות האונליין במספר קטגוריות, החל ממוצרי חינוך ובידור דיגיטליים העומדים על 22%, קטגורית מוצרי בריאות עם 16% ותחום האיפור והטיפוח עם 27% מסך הקניות ברשת בקרב הישראלים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה מרתיע את הישראלים ברכישות און ליין?

המחקר מעלה כי החסמים העיקריים המונעים מצרכנים הרוכשים באתרים בינלאומיים להגדיל יותר את היקף הקניות בחו"ל, הם החשש מכך שהמוצר יגיע שונה מתיאור ההזמנה (40%), עלויות משלוח (34%) וזמן המשלוח (33%). הסיבות לאי השלמת הקנייה באתרים בינלאומיים כוללות: עלויות משלוח גבוהות (46%), חיפוש אחר מחיר טוב יותר (36%) ובעיות טכניות (26%).

69% מהצרכנים אונליין העידו כי הגורם העיקרי המעודד ישראלים לקנות באתרים ישראלים הוא משלוח חינם. גורמים נוספים הם: קופונים, הנחות ומבצעים (59%). שלושת התמריצים לקנייה מחוץ לגבולות המדינה הם, משלוח חינם (57%), דרך בטוחה לתשלום (50%) משלוח מהיר (48%).

55% מהקונים באתרים מקומיים ציינו כי השתמשו ב- PayPalלקניות בארץ ב-12 החודשים האחרונים, ו-76% מהקונים באתרים מחוץ לישראל, העידו כי השתמשו ב-PayPal לקניות בחו"ל ב-12 החודשים האחרונים. המחקר מראה כי הקונים באתרים בינלאומיים, אשר בחרו ב-PayPal כאמצעי תשלום, מציינים כי הסיבה היא אמצעי תשלום בטוח (73%), שירות הגנת הקונה (61%) ונוחות (54%).

"המחקר משקף את המודעות הגבוהה של הצרכן הישראלי למגוון האפשרויות לקנייה באינטרנט בארץ ובחו"ל, ובכל הפלטפורמות הדיגיטליות", אומר אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal. "אינטרנט והטכנולוגיות המתקדמות מנגישים לקונים הישראליים מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים מהארץ והעולם ולרוב במחירים נמוכים יותר. הצרכן הישראלי מחפש את הדרכים להקטין את ההוצאות של משק הבית על ידי אימוץ המסחר האלקטרוני כדרך מצוינת להתמודד עם יוקר המחייה. יחד עם זאת הוא מצפה לקבל שירות איכותי, ביטחון בקנייה לצד מחירים אטרקטיביים. אנו צופים ששוק המסחר האלקטרוני בארץ ובעולם יגדל משמעותית בשנים הקרובות, ויספק הזדמנויות עסקיות רבות גם לסוחרים הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully