וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקחת אוויר בכמה קליקים: הדרך החדשה להזרים מזומנים לעסק

וואלה! NEWS בשיתוף Cal עסקים

4.12.2016 / 10:35

בישראל אוהבים להשתמש בכרטיסי אשראי, אך הזמן שעובר מרגע הרכישה ועד שבית העסק מקבל את התשלום בפועל יוצר לבית העסק בעיה בתזרים המזומנים. ובכן, לא עוד

כרטיס אשראי. ShutterStock
תהליך הסליקה גורם לבית העסק להמתין לכסף/ShutterStock

ארנק תפוח וערימה של מזומנים בכיס כבר מזמן אינם באופנה, וישראלים משתמשים יותר ויותר בכרטיסי אשראי לביצוע פעולות יומיומיות. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בין החודשים מאי ליולי 2016 נרשמה עלייה בשיעור של 7.5% בכמות הרכישות בכרטיסי אשראי על ידי משקי בית, וזאת בהמשך לעלייה של 10% בין החודשים פברואר עד אפריל השנה.

אולם השימוש בכרטיסי האשראי יוצר לעתים קושי עבור עסקים קטנים ובינוניים. לקושי הזה קוראים "סליקה" - התהליך המתרחש מרגע הרכישה בבית עסק מסוים, ועד שבית העסק הזה מקבל את התשלום בפועל. איך זה קורה? בית עסק מזוכה פעמיים בחודש בסכום העסקאות שהתבצעו בכרטיסי אשראי בחודש הקודם. לדוגמה – בית קפה שח?ייב באשראי עסקאות בסך 100 אלף שקל בחודש יוני 2016 יראה את הכסף בחשבון הבנק ב-2 או ב-8 לחודש יולי 2016, בכפוף למועדי ביצוע העסקה/הפקדה. כך קורה שהזמן שעובר מרגע התשלום ועד שהכסף מועבר בפועל, גורם לעתים לחלק מבעלי העסקים לבעיית תזרים כספי בחודשים מסוימים.

הקלקה על סמארטפון. ShutterStock
מקדימים את הזיכוי בקליק, ומקבלים את הכסף בתוך שלושה ימי עסקים/ShutterStock

כאן מגיעה הטכנולוגיה לעזרתם של בעלי העסקים. Cal עסקים פיתחה שירות שנקרא קרדיט Online כאשר הרעיון הוא לתת לבתי עסק גמישות במועדי הזיכוי. בעל העסק יכול להיכנס לאפליקציה או לאתר של Cal עסקים ולבצע אונליין הקדמת זיכוי של כל או חלק מהסכום שנצבר עד אותו יום בחודש. המשמעות: אין צורך לחכות בסבלנות ימים ארוכים להעברת הכסף, אלא מקדימים את הזיכוי בקליק, ומקבלים את הכסף בתוך שלושה ימי עסקים. השירות כרוך בתשלום ריבית.

עד היום היה השרות זמין באמצעות פנייה למוקד או למענה הקולי בלבד, אך כאמור, כעת שירות זה זמין לבעלי עסקים בכל עת 24/7 ומכל מכשיר סלולרי, מחשב או טאבלט. בלחיצת כפתור אחת בעל עסק יכול לפתור את בעיית תזרים המזומנים אליה נקלע.

לפי נתוני משרד הכלכלה, בשנת 2015 כרבע מבעלי העסקים הקטנים שקלו לסגור את העסק לצמיתות בשל הרגולציה הכבדה, עול המסים, חוסר היציבות בשווקים והקשיים בהשגת מימון שוטף. תזרים מזומנים הוא בעיה שכיחה בעסק, ובמערכת הפיננסית מודעים לקושי זה ונעזרים בפיתוחים הטכנולוגיים כדי לסייע לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים לייעל ולנהל את העסק טוב יותר.

עד היום בתי עסק קטנים לא יכלו לעשות פעולות רבות באונליין, ובאופן כללי האונליין היה נגיש הרבה יותר לצרכן הפרטי מאשר לעסקים קטנים. ההנגשה של שירות "הקדמת זיכויים" (Online קרדיט) והפיכתו לדיגיטלי, היא חידוש נוסף שיכול לעזור לבעלי העסקים להפוך את העסק שלהם למצליח יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully