וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התאושש ביחס למטבעות המובילים: נסחר ב-123.14 ין

יהודה שויצר

30.10.2002 / 9:05

להתחזקות הדולר תרמה הודעת הבנק המרכזי של יפאן כי יזרים כסף נוסף לשוק; ביחס ליורו, רשם הדולר התחזקות קלה לשער של 98.24 סנט ליורו



הדולר התאושש ביחס למטבעות המובילים ורשם שער של 123.14 ין לדולר משער של 122.55 ין לדולר אמש. להתחזקות הדולר תרמה הודעת הבנק המרכזי של יפאן כי יזרים כסף נוסף לשוק - מהלך שיביא לדילול נוסף של מטבע הין. ביחס ליורו, רשם הדולר התחזקות קלה לשער של 98.24 סנט ליורו, משער של 98.50 סנט אמש.



לחולשת הין תורמת הערכה כי הבנק המרכזי ביפאן יודיע היום על תוכניתו למחול לגופים שהלוו כספים ואינם יכולים לעמוד בהחזר ההלוואה. מהלך זה, לו ממתינים כבר תקופה ארוכה הבנקים הגדולים ביפאן, נועד על מנת לסייע למשק היפאני לחזור לצמיחה. הבנקים ביפאן כורעים כבר תקופה ארוכה תחת נטל החובות האבודים שהם נושאים.



אתמול פורסם כי מדד ביטחון הצרכנים קרס באוקטובר לרמה הנמוכה מזה תשע שנים - אחד הסימנים המדאיגים להיחלשותו של המגזר השומר על כלכלת ארה"ב משיבה למיתון חוזר. רמתו של המדד באוקטובר היתה 79.4, לעומת 93.7 בספטמבר. הנתון היה חלש בהרבה מהתחזיות, שצפו ירידה ל-90.



נשיא בנק ההשקעות מורגן סטנלי יצא בתחזית עגומה עבור הכלכלה האמריקאית. רוברט סקוט הזהיר היום כי כלכלת ארה"ב עלולה להיקלע למיתון חוזר בשנה הבאה נוכח ההאטה בצריכה הפרטית. "נכון לעכשיו, הצמיחה של כלכלת ארה"ב היא איטית מאוד, והמעט הזה הוא אך ורק הודות לצריכה הפרטית. אני חושב שקיים חשש כי אוזלים לצרכנים האנרגיה וכושר העמידה הנדרשים כדי להמשיך לקדם את הצמיחה הכלכלית בארה"ב", אמר בנאום שנשא בפני פורום עסקי בטוקיו, יפאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully