וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בצהריים יעלה חוק התקציב להצבעה ראשונה; בן אליעזר דחה הצעת הפשרה

יוסי ורטר

30.10.2002 / 10:45

נראה כי התקציב יעבור בקריאה ראשונה גם ללא תמיכת מפלגת העבודה; במערכת הפוליטית מעריכים כי הבחירות יוקדמו ויתקיימו בין פברואר למאי 2003



יוסי ורטר, צבי זרחיה, אורה קורן ושירות "הארץ"



יו"ר העבודה, השר בנימין בן אליעזר, דחה אמש את הצעת הפשרה של עורכי הדין רם כספי, המקורב לראשי העבודה, ויעקב נאמן, המקורב לראשי הליכוד. לא ברור אם הצעת הפשרה היתה מקובלת על ראש הממשלה, אריאל שרון. מוקדם יותר הפעיל שרון, בערוצים שונים, לחצים כבדים על בן אליעזר כדי שיתמוך בתקציב ולא יפרוש מהממשלה. שרון אף התקשר לבן אליעזר, החמיא לו על תפקודו כשר ביטחון ואמר לו: "אצטער מאוד אם תעזוב". אך כעת נראה שממשלת האחדות תגיע היום לסוף דרכה, למרות שמקורות בליכוד אמרו כי קיימת אפשרות שראש הממשלה יסכים שלא לפטר את שרי העבודה אם אלה יימנעו בהצבעה.



בשעה 12:00 יעלה חוק התקציב להצבעה בקריאה ראשונה, ונראה כי הוא יעבור גם ללא תמיכת מפלגת העבודה. ההצבעה הוקדמה ב-4 שעות בשל הרצאה שיישא אחה"צ הרב עובדיה יוסף בכינוס של המרכז הישראלי לניהול בתל אביב. סיעת יהדות התורה הודיעה כי תצביע נגד התקציב, וסיעת מימד תימנע כדי לא לצאת נגד המשמעת הסיעתית שהטילה העבודה. ששת חברי הכנסת של שינוי טרם החליטו כיצד יצביעו. סיעת האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו הבטיחה שתעניק לשרון "רשת ביטחון" ותתמוך בתקציב. יו"ר ש"ס, אלי ישי, הודיע שסיעתו תתמוך בתקציב מאחר שלדבריו, זכה בהישגים. שר האוצר אמר אתמול שצפוי רוב של 63 ח"כים בהצבעה.



במערכת הפוליטית מעריכים כי הבחירות יוקדמו ויתקיימו בין פברואר למאי 2003. יו"ר הקואליציה, זאב בוים, העריך שלמרות המגעים המתקדמים להקמת ממשלת ימין-דתיים צרה, יבקש בסופו של דבר ראש הממשלה בחירות מוקדמות תוך 90 יום.



בן אליעזר קרא אמש לשרון להיפגש איתו ולקבוע יחד מועד מוסכם לבחירות. בן אליעזר אמר בכנס בראשון לציון: "אני מתכוון להוביל את המאבק הזה עד הסוף. אני קורא מכאן (לראש ההממשלה) לשבת מולי ולהתחיל לעבוד על תאריך מוסכם לבחירות". בן אליעזר דיבר על מארס-אפריל. העבודה מתכוונת לתמוך בהצעת אי האמון שהגישה מרצ ביום שני הבא. על הנייר, יש רוב של 65 ח"כים להצעת אי האמון.



ראשי המשק, שנפגשו אמש עם בכירי העבודה, ביקשו מהם להימנע בהצבעה. בתמורה, הציעו ראשי המשק, תינתן התחייבות של ראש הממשלה ושר האוצר להסדיר את נושא הגימלאים והסטודנטים ולבחון את נושא ההתנחלויות לקראת הקריאה השנייה והשלישית. שמחון אמר אתמול כי הפער בין עמדות העבודה לעמדות האוצר ביחס לתקציב עומד על 180 מיליון שקל בלבד. בן אליעזר, לעומתו, אמר כי הפער גדול מזה.



שרי מפלגת העבודה צפויים להגיש לראש הממשלה את מכתבי ההתפטרות שלהם לפני ההצבעה בכנסת, ואז להצביע נגד התקציב. בן אליעזר אמר בצהריים כי העבודה היתה צריכה להעלות את דרישותיה התקציביות כבר לפני זמן רב. "ידענו לשתוק, שתקנו במשך שנה ו-10 חודשים וזו אולי הטעות שלנו. המצב הביטחוני לא איפשר לנו לזוז. אבל ניסינו את זה, תודה לאל, והיום זו העת לפריצת דרך מדינית וזמן לעשות סדר בתקציב המדינה". בפגישה עם ראשי פורום קו העימות בצפון האשים שר הביטחון את ש"ס כי היא תומכת במתנחלים במקום לעמוד לצידה של מפלגת העבודה ולעזור לשכבות החלשות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully