וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבצעו רכישות מושלמות בבלק פריידי

רם הדר גולדשמידט

22.11.2016 / 16:40

שימו לב לשערי ההמרה ולעמלות הגבייה של חברות האשראי – אלה לא סתם מילים מבלבלות אלא כסף שיוצא מהחשבון שלכם. (רק כך תדעו איך לבצע את הרכישה בעלויות הנמוכות ביותר). תשעה טיפים שיסייעו לכם להגיע מוכנים ליום שישי השחור. מדריך

מכירת בלאק פריידי בטארגט בניו יורק, נובמבר 2014. AP
יום שישי השחור/AP

בסוף השבוע הקרוב יצוין בארה"ב הבלאק פריידי, אירוע מכירות שאליו מנקזים מרבית האמריקאים את רכישת המתנות השנתיות שלהם. בצעד מהוסס הצטרפה גם ישראל לאירוע המכירות, ובשנים האחרונות יותר ויותר חברות מציעות מבצעי הנחות בימי המכירות המיוחדים. עם זאת בלא מעט מקרים אפשר להגדיר את המבצעים האלה כ"פושרים", בעיקר אם עוקבים אחר ניהול ימי מכירות מסוג זה בעולם.

לפני שבועיים צוין אירוע מכירות דומה, יום הרווקים הסיני, שהגדיל דרמטית את קצב ההזמנות מחו"ל, אך הבלאק פריידיי הוא האורים והתומים של איך מנהלים מבצעי מכירות נכון. אם בעבר היה זה יום מכירות אחד ויחיד, הרי שבשנים האחרונות מציעים האתרים מבצעים לאורך כל השבוע שקודם לבלאק פריידי, כשהשיא הוא ביום השישי. מיד לאחר מכן, מצוין אירוע מכירות אינטרנטי נוסף תחת הכותרת "סייבר מאנדיי". עבור הלקוחות מדובר באירוע מכירות מדויק שמנוהל עד הפרט האחרון: אמנם יש הפתעות ביום המכירות עצמו, אך על מרבית המבצעים יודעים הקונים מראש, וזאת במטרה שביום פתיחת הדלתות, אחרי כל הבדיקות שערכו, יעוטו על המבצעים הכי משתלמים שמצאו.

בדואר ישראל נערכו לעלייה בהיקפי היבוא מבעוד מועד. "לקראת הבלאק פריידי שיחול ביום שישי הקרוב והסייבר מאנדיי שיחול ביום שני הבא, אנו מעריכים כי קצב הגידול בהזמנות יימשך", אומר חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל, "בנובמבר ייכנסו לארץ כ-6.5 מיליון חבילות במשקל של 1,200 טונות לעומת כ-3 מיליון חבילות בחודש רגיל, והמגמה תימשך גם בדצמבר. בדואר ישראל נערכנו מבעוד מועד באמצעות תגבור כוח האדם במיון החבילות והכפלת המשמרות בבית המיון בתל אביב. כמו כן, פתחנו השנה כ-300 מרכזי מסירת חבילות עם שותפים אסטרטגיים מובילים, אשר מצטרפים ל-700 יחידות הדואר הקיימות בארץ. כמו כן פתחנו מרכזי מסירה זמניים לתקופה של שיאי המכירות ברבעון הרביעי של השנה".

גם השנה נחפש, נחקור ונמצא את המבצעים הכי שווים ביום האירוע. אבל כדי להיות ערוכים אליו, אספנו תשעה טיפים שיסייעו לכם להגיע מוכנים ליום המכירות ביום שישי.

אין ברירה, מתחילים בתקציב

כמו בעסקים, כך בחיים ובבתים: התזרים הוא המלך. אתם חייבים לתת את הדעת על הסכום שאתם יכולים או מסוגלים להוציא על שלל הרכישות בסוף השבוע הקרוב. כדאי לעשות תחשיב הכנסות מול הוצאות, ולתכנן קדימה. נכון שאנחנו רוצים הכל, ושיש ימי מבצע כאלה רק פעם בשנה. אבל היי, אלה בשורות טובות: יהיו עוד מבצעים כאלה בשנה הבאה.

שבו עם עצמכם או עם בני הזוג והחליטו כמה כסף אתם מוכנים להשקיע ברכישות האלה השנה. קבעו מספר, שגם אם תחרגו ממנו ב-10% לא תפשטו את הרגל (או את היד ותיאלצו לבקש עזרה כספית מההורים) והקפידו לדבוק בו.

הכינו רשימה

סגרתם תקציב? הכינו רשימה של כל הדברים או המוצרים שאתם רוצים שיהיו לכם. רשימת ה-אול סטאר של מה צריך, וגם של מה "בא לכם", כלומר מוצרים מפנקים או כאלה שיפתרו לכם בעיה. חישבו על הרשימה פתוחה שבה כמעט הכל לגיטימי (ולא, לא לגיטימי להכניס פרארי לרשימה). חשבו גם על הצרכים העתידיים שלכם לשנה הקרובה. מדובר בהנחות משמעותיות, כך ששווה לבדוק מה צריך להחליף, מה כדאי לשדרג ומה נהרס ובהחלט לא תוכלו להמשיך את חייכם בלעדיו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

משתמשים באתרים ואפליקציות - ומשווים

כולם משחקים בסוף השבוע הזה, החל מאתרים קטנים דרך אתרי מותגים, וכלה ברשתות ענק ואתרי השוואות גדולים. ישראלים, אמריקאיים, סיניים, או אוסטרליים - כולם משתתפים, וכן שווה להשוות מחירים.

מומלץ לעבור על האתרים כבר היום, מאחר שרוב המבצעים השווים כבר יופיעו באתרים השונים. גם אם לא תתאפשר כבר היום רכישה של המוצרים שבהם אתם מעוניינים, הבדיקה הזו תעזור לכם לסדר את רשימת הקניות (זוכרים את הרשימה?)

חיפוש פשוט

כפי שאמי אומרת: כנסו לגוגל והתחילו לחפש לפי מילות מפתח של מוצרים, או פשוט לפי מילות החיפוש black friday best deals 2016. תופתעו כמה מגזינים ואתרים יחשפו בפניכם עולם של מבצעים קיימים ועתידיים. בחלק מאתרים אלה, תקבלו ברכה משמחת ברגע שתיכנסו: "ברוכים הבאים ישראלים - גם אליכם אנחנו שולחים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאף אחד אין מונופול על השכל ובטח שלא על השוואות מחירים. חפשו כתבות השוואה. כאלה יכולות לעלות בכל רגע לפי המבצעים המשתנים – והם משתנים כל הזמן.

שער המרה

שימו לב לשערי ההמרה ולעמלות הגבייה של חברות האשראי ובידקו מה המהלך הזול ביותר עבורכם. בישראל ובעולם שער הדולר הוא בגדר המלצה. אתרים מסוימים יאפשרו לכם לבצע את הרכישה בשער המקומי או בשער המקומי שלכם. המשמעות היא שהאתר מחשב עבורכם את שער ההמרה. אם לא כתוב באתר במפורש – בצעו חישוב קטן וודאו שהמבצע משתלם. שימו לב שעל מרבית עסקות האשראי בחו"ל נגבית עמלה – ושממש לאחרונה חברות האשראי הישראליות עידכנו אותה כלפי מעלה, כמובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פייפאל, לדוגמה, מפרסמת (עמוק עמוק בפינה חשוכה מאוד של האתר שנמצאה רק אחרי חיפושים בגוגל, אפילו לא באתר עצמו) דף שבו יש מחשבון לחישוב שער ההמרה. נכון לכתיבת שורות אלה הוא עומד על 3.77 שקל לדולר.

במקביל, וללא קשר, תוכלו למצוא הסבר מלא על תשלום נוסף שבו תחויבו: גביית העמלות באתר עצמו. לשם השוואה: לעומת התעריף של פייפאל, תגבה מכם חברת domainthenet הישראלית שער המרה כמעט הזוי של "מינימום" 4.18 שקל לדולר.

כדי לגלות מה שער הדולר הרציף תוכלו להיכנס ללינק שכאן ולדעת מה מצבכם ביחס לדרישת החנות. כדי לסבר את האוזן, הנה המצב נכון לעכשיו:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך משלמים?

בביצוע רכישות אינטרנט עומדות בפנינו כמה דילמות. הראשונה – כמה מהר "הלבנה" נופלת בחשבון? חברות האשראי, בנקאי או חוץ בנקאי, מציעות כיום כמה אפשרויות ל"וויסות" הזרימה או הדליפה – תלוי איך מסתכלים על זה. למשל, קביעת תקרת הוצאה חודשית, או חלוקה קבועה לתשלומים בביצוע חיובים מחו"ל. כדאי להתייעץ עם נציגי השירות, לברר מה הריבית – ורק לאחר מכן להחליט מה הכי נכון עבורכם.

עוד אפשרות שכדאי לבדוק היא רישום לשירותים כ-Paypal, שבנויים על העברת הסכום אליהם, באמצעות כרטיס אשראי, ומהם לכל עסקה שתבחרו ושמכבדת את הארנק שבחרתם. יש לא מעט אתרים שמאפשרים ללקוחות להוציא כרטיס אשראי מטעמם, וזאת בדיוק כמו כרטיסי האשראי שמוצעים לכם בסופר. היתרון של כרטיסים אלה הוא בביטחון הנוסף שהם מספקים לרוכשים, מאחר שנתוני כרטיס האשראי שלכם לא נחשפים בכל אתר. החיסרון הוא שער ההמרה וגם העמלות, שכאמור עלו משמעותית לאחרונה גם בכרטיסי האשראי.

חשוב לדעת כי חלק מהאתרים לא עובדים עם כרטיסי אשראי ישראליים, למשל Home Depot, כך שאם שמתם עיניכם על מברגה מעניינת, כדאי להצטייד באמצעי תשלום אמריקאי של חבר או קרוב משפחה, או להתכונן למפח נפש.

הטיפ החשוב ביותר בנושא התשלומים הוא לשים לב לכך שאתם נמצאים באתרים רשמיים ומאובטחים ("https"). להזכירכם: יש מספיק מבצעים טובים, כך שלא חייבים לבצע רכישות באתרים לא מוכרים, או כאלו שנשמעים ונראים כמו אתרים מוכרים אחרים. קחו אוויר, לפני ה"אנטר" האחרון פשוט ודאו שאתם על קרקע יציבה.

ישנם מספר דרכים בהם ינסו לקבל את הנתונים שלכם ללא אישורכם, אך הדרך הפשוטה ביותר תהיה פשוט לתת לכם להיכנס אל רשת אלחוטית לא מאובטחת (wifi ציבורי בלי סיסמא) בבית הקפה השכונתי לדוגמא ולהאזין לתקשורת שלכם עם אפליקציה פשוטה.

כן, הבחור/ה החמודים שלידכם (אל תסתכלו עכשיו) יכול במהירות של חיוך וקריצה לקחת את פרטי האשראי שלכם מהמחשב או הנייד שלכם. ולכן ממליץ בן זילברמן, מנהל שיווק בחברת רדוור, כי לא תתחברו לרשתות לא מאובטחות ובטח שלא לתת פרטים באתרים שאינם רשמיים, מוכרים או חלונות שאינם מאובטחים (https האמור או אתרים עם תקן PCIהישראלי).

אל תפספסו הזדמנות לחסוך ודעו כמה זה יעלה לכם

חזרנו לעניין התקציב. יש לא מעט דרכים להביא את המוצרים שרכשתם לארץ: למשל לשלוח אותו לחבר או קרוב משפחה שנמצא בחו"ל, ושמשם כבר ידאגו להעביר אליכם את החבילה; משלוח ישיר לביתכם, או היעזרות בחברות שילוח שמספקות שירות של "כתובת מקומית", שעושה העברה לישראל. לא משנה באיזו דרך שילוח בחרתם זכרו שבסוף תפגשו את המכס - ושהחישוב של העמלות למכס כוללות את עלות המשלוח.

כדי להימנע מעוגמת נפש חשוב להיכנס להמדריך לנוסע השב מחו"ל ו-גם אל טבלת המסים למזמינים מוצרים דרך הדואר או חברות בלדרות. עמודים אלה כוללים פרטים נוספים וחשובים לא פחות. למשל מה אחריות המזמין לגבי אמיתות הצהרת השולח. יצוין כיההבדל בין "להביא בעצמך" את החבילה או לשלוח בדואר - עצום.

השתמשו בכל הכלים שנמצאים ב"ארסנל" הרכישות: החל מאפליקציות, דרך אתרי קופונים, וכלה באתרי "קאשבק" שמהווים קניון מרוכז של מבצעים על מבצעים, כלומר - כפל וטריפל הטבות אפשריים. נזכיר רק שבניגוד לעלות המשלוחים, אתרי ה"קאשבק" אינםמוכרים לחישוב מבחינת שווי למס. והכי חשוב: השוו מחירים.

משלוח אמרנו?

חברות השילוח מציעות לא מעט מבצעים כך ששווה לעשות שופינג גם בתחום הדינמי הזה (buy2usa נרכשה והחליפה את שמה ל-Ushops לדוגמה), אבל לא פחות חשוב הוא נושא הנוחות. אחרי שחקרתם, בדקתם, השוותם, תכננתם כלכלית והחלטתם - כל שנותר לכם הוא לוודא שהחברה מטפלת בכל הסוגיות (כולל מיסוי ושחרור) ומביאה את החבילה עד הבית.

אם החבילה עומדת בתנאי הסף ולא מצריכה תשלום מכס - ואם שירות דואר ישראל מביא את החבילות של המשרד שלכם עד המשרד שלכם (כן, זה קורה), כדאי לבדוק אם שווה לכם לשלוח את החבילות ישירות לשם ובכך לחסוך את ההליכה וההמתנה בדואר ובפועל לקבל חוויית רכישה טובה יותר (וזולה בהרבה משירותי השליחיות ה"מיוחדים" כ-fedex).

מה קורה אם קיבלתם את המשלוח ולא אהבתם את המוצר?

ממשרד עורכי דין בר - און, כהן משיבים: אם אתר האינטרנט לא נמצא בבעלות ישראלית, או שלחברה אין נציגות בישראל – חוק הגנת הצרכן הישראלי לא חל על רכישות מאתרים אלה. ואולם, גם על אתרים המופעלים על ידי תאגידים זרים חלים עקרונות הרכישה בסיסיים של הגנת הצרכן.כדאי לבדוק באתר שבו אתם מתכוונים לרכוש מה מדיניות החזרת המוצרים, החלפת מוצרים פגומים, ביטולי עיסקה ועוד. בכל מקרה שלא קיבלתם את המוצר, ניתן לפנות לחברה ולבקש את כספכם בחזרה. תמיד מומלץ לקרוא את תקנון האתר שממנו רוכשים ולהתרשם ממדיניות ההחזרות והטיפול בתקלות של האתר.
רכישה באמצעות PAYPAL מעניקה כתובת נוספת במקרה של בעיה עם האתר או המוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully