וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות הבנקים בטוקיו זינקו על רקע הערכה כי ממשלת יפאן תאשר היום את הרפורמה הכלכלית

יהודה שויצר

30.10.2002 / 10:30

הרפורמה היא במסגרת תוכנית לצמצום החובות האבודים; מיזוהו הולדינגס, הבנק הגדול ביפאן, זינק ב-7.4%; סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון, ירדה ב-4.3%



עליות שערים נרשמו בבורסת טוקיו על רקע אופטימיות כי ממשלת יפאן תודיע היום על יישום התוכנית לצמצום החובות האבודים. בתום יום המסחר עלה מדד הניקיי ב-0.6% ומדד הטופיקס רשם עלייה של 0.9%. ביתר שוקי ההון באסיה נרשמה מגמה שלילית- מדד הקוספי בדרום קוריאה השיל 2.2%.



את העליות בבורסת טוקיו הובילו מניות הפיננסים המהוות כחמישית מהמדד. מיזוהו הולדינגס, הבנק הגדול ביפאן, זינק ב-7.4%. הבנק המתחרה UFJ הולדינגס רשם עלייה של 13%.



מנגד, ירידות נרשמו במניות היצואניות הגדולות על רקע הנפילה במדד בטחון הצרכנים בארה"ב. המדד, שנפל לרמה של 79.4 נקודות לשפל של תשע שנים, מעלה חששות כי הצריכה הפרטית בארה"ב תיפגע. סוני, מהיצואניות המובילות ביפאן, ירדה ב-0.9%. NEC רשמה ירידה של 4.6%.



במניות הרכב נרשמה מגמה מעורבת. מניות טויוטה ירדה ב-1.5%; הונדה עלתה ב-3.2%.



סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה בעולם, ירדה ב-4.3%. כ-10% מכלל היצוא מדרום קוריאה מסתמך על סמסונג. יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי, המשווקת 60% מתוצרתה ליצוא, ירדה בשיעור דומה.



בטייוואן ירדה מניית יצרנית השבבים יונייטד מיקרואלקטרוניקס ב-3.5% לאחר שדיווחה על רווח נמוך מהתחזיות של 40 מיליון דולר ברבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully