וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות המלונות: תיירות הפנים מהווה 85% מכלל הלינות

עירית רוזנבלום

30.10.2002 / 10:51

נשיא התאחדות המלונות: תעשיית התיירות תיהיה המנוף להאצת הצמיחה במשק וליצירת מקומות תעסוקה לעשרות אלפי עובדים



אתמול התקיים בכנסת יום התיירות, בו הציגו נציגי משרד התיירות וראשי תעשיית התיירות את צעדי הסיוע הנדרשים לדעתם כדי לאפשר את המשך קיומה של התעשייה. בין היתר הועלתה הדרישה להמשיך להפנות תקציבים מתוך חוק עידוד השקעות הון לסיוע לגורמי תיירות ולתחזוקת התשתיות התיירותיות הקיימות.



נשיא התאחדות המלונות, אבי אלה, אמר כי הפוטנציאל הגלום בתעשיית התיירות יהיה המנוף להאצת הצמיחה במשק וליצירת מקומות תעסוקה לעשרות אלפי עובדים, עם התייצבות המצב הגיאופוליטי באזור: "על הממשלה לנקוט צעדים משמעותיים במטרה לשמר את תשתיות התיירות הקיימות, ולהעמיד את תיירות הפנים, שנהפכה בשנתיים האחרונות לגורם המרכזי בשימור תעשיית התיירות והמלונאות בישראל, בראש סדר העדיפויות".



אלה אמר כי עד סוף 2002 יסתכם ההפסד הישיר מאי הגעתם של 5.3 מיליון מבקרים לישראל ביותר מ-6 מיליארד דולר, בנוסף להפסד של 15 מיליארד שקל תוצר עסקי למשק, ולא יהיה מנוס מפיטורים של כ-60 אלף עובדים בתעשיית התיירות, מתוכם כ-16 אלף בענף המלונאות.



על פי נתוני המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות, ב-2002-'92 גדל מספר לינות הישראלים במלונות בכ-130% וכיום מהווה תיירות הפנים כ-85% מסך הלינות במלונות.



מסקר ציפיות שערכה המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בקרב מנהלי מלונות, ושמתייחס לרבעון האחרון של 2002 ולרבעון הראשון של 2003 בהשוואה לרבעונים המקבילים ב-2002-2001, עולה כי מרבית המלונאים (65%) צופים ירידה בתפוסת המלונות בשיעור ממוצע של 16%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully