וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מס הכנסה גבה מאות מיליוני שקלים מישראלים שקיבלו אופציות מחו"ל"

TheMarker

30.10.2002 / 10:49

אמר מנהל המחלקה למיסוי בינלאומי במס הכנסה; מס הכנסה פנה למדינות האמנה לקבל פרטים מפורטים על 50 ישראלים המנהלים עסקים בחו"ל מבלי לדווח על ההכנסות



אגף מס הכנסה הצליח בשנה האחרונה לגבות מאות מיליוני שקלים מישראלים אשר מימשו אופציות שקיבלו בחו"ל כחלק מתנאי השכר שלהם, כך אמר עו"ד (רו"ח) ירון שידלו, מנהל המחלקה למיסוי בינלאומי במס הכנסה, בכנס המקצועי השנתי של יועצי המס המתקיים באילת.



לדברי שידלו, במס הכנסה מודעים לעובדה כי חלק ניכר מהפעילות הכלכלית עובר מישראל לחו"ל ולכן יש מקום להגביר את פעילות המודיעין לגבי המשקיעים הללו אשר חייבים מעתה לשלם את המס בישראל בגין הכנסותיהם מחו"ל. המס הופך בשנה הבאה למס פרסונלי לעומת מס טריטוריאלי כפי שהיה עד כה ולכן נוצר צורך בעיבוי הפעילות לגבי איתור השקעות של ישראלים בחו"ל. שידלו ציין כי לאחרונה הוקמה וועדה במס הכנסה בראשות סגן הנציב, רועי מקוב, כדי לבחון את כל הדרכים לקבלת מידע על עסקים של ישראלים בחו"ל ולהרחיב את פעילות המודיעין בתחום זה.



מנהל המחלקה למיסוי בינלאומי אמר כי באגף הצטבר מידע על אלפי ישראלים שרכשו בעבר דירות ונכסים בחו"ל ועתה יתחילו לדרוש מהם תשלום המס על ההכנסות שהניבו ההשקעות הללו. לדבריו, כיום קל לקבל מידע על עסקים מחוץ לישראל, משום שמרבית המדינות מעבירות את המידע הזה לגורמים הממשלתיים הפונים אליהן. "ישראל פנתה כבר ל-35 המדינות שיש לה עימן אמנה למניעת כפל מס לקבל מידע מפורט על 50 גורמים בישראל שהשקיעו בחו"ל מבלי לדווח על כך. על המדינה המבקשת לקבל מידע להגיש מידע פרטני ומפורט כדי לקבלו. אנו כבר קיבלנו מאותן מדינות בקשות לקבלת מידע לגבי 70 משקיעים, שהשקיעו בישראל מבלי לדווח למדינות שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully