וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר דחה השימוע למנהלי קרנות הפנסיה הוותיקות עקב הבקשה מביהמ"ש לבטלו

חיים ביאור

30.10.2002 / 11:08

חלקו הראשון של השימוע שהתקיים בראשית 2002, נועד להיות צעד מכין לקראת מימוש תוכנית אגף שוק ההון למנות מנהלים מורשים לקרנות הפנסיה הוותיקות; לאחר מכן מתכוון האוצר להעמיד למכירה את קרנות הפנסיה החדשות שהן חברות בנות של הקרנות הוותיקות



אגף שוק ההון במשרד האוצר נאלץ לדחות את המשך השימוע למנהלי קרנות הפנסיה הוותיקות שהיה אמור להתקיים בימים הקרובים; הדחייה נעשתה עקב הבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב להוציא צו לביטול השימוע, בטענה שנעשה שלא כדין.



חלקו הראשון של השימוע שהתקיים בראשית 2002, נועד להיות צעד מכין לקראת מימוש תוכנית אגף שוק ההון למנות מנהלים מורשים לקרנות הפנסיה הוותיקות שבשליטת ההסתדרות. לאחר מינוי המנהלים המורשים מתכוון האוצר להעמיד למכירה את קרנות הפנסיה החדשות שהן חברות בנות של הקרנות הוותיקות. לטענת האוצר, מינוי המנהלים המורשים והוצאת קרנות הפנסיה החדשות למכירה יאפשרו לטפל באופן מקצועי בבעיית הגירעונות האקטואריים של הקרנות הוותיקות שהסתכמו ב-60 מיליארד שקל בסוף 2001.



לקראת עריכת השימוע, שהיה אמור להתקיים בנובמבר, נדרשו קרנות הפנסיה להמציא לאגף שוק ההון עד 20 באוקטובר האחרון את דו"חותיהן הכספיים וכל מידע אחר על פעילותן השוטפת הרלוונטי לשימוע. ואולם ההסתדרות וקרנות הפנסיה מבטחים, מקפת, קג"מ וקרן הפנסיה של העובדים החקלאים, הנמצאות בשליטתה, פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב וביקשו להוציא צו נגד הממונה על שוק ההון, אייל בן שלוש, ושר האוצר, סילבן שלום, לביטול השימוע, בטענה שנעשה שלא כדין. אגף שוק ההון עדיין לא הגיש כתב תשובה מטעמו לבקשת הצו.



בבקשה של קרן מבטחים לבית המשפט המחוזי, שהוגשה באמצעות עו"ד חנן מלצר, נאמר כי לטענת האוצר, לקרן מבטחים גירעון אקטוארי שעשוי לגרום לכך שלא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי המבוטחים בעוד 32 שנה. "תרחיש כזה מתעלם מתהליכי ההבראה הנעשים במבטחים, ומניח שהממשלה לא תמלא אחר התחייבויותיה במסגרת הרפורמה בענף הפנסיה", נטען. "לפיכך, הכוונה למנות מיידית מנהל מורשה למבטחים בשל אירוע הצפוי להתרחש, אם בכלל, בעוד 32 שנה, הוא צעד קיצוני שמשמעו, למעשה, הלאמה של אחד הגורמים המרכזיים בשוק הביטוח הפנסיוני בארץ".



בבקשת ההסתדרות ויתר קרנות הפנסיה, שהוגשה באמצעות עו"ד בעז בן צור, נטען שמינוי מנהלים מורשים לקרנות "פוגע באופן קשה במערכת המרכזית של הביטחון הסוציאלי של השכירים, בסתירה להחלטות הממשלה". עוד נטען שהגירעונות בקרנות נוצרו בשל סיבות חיצוניות לקרן הפנסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully