וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת לוויינים ביקשה את הגנת ביהמ"ש האמריקאי מפני פירוק נכסיה בארה"ב

גתית פנקס

30.10.2002 / 12:30

ביהמ"ש יוכל להגן על נכסי החברה בארה"ב גם אם מתנהל בארץ אחרת הליך אחר

חברת גילת לוויינים, הנמצאת בהקפאת הליכים בישראל מאז ה-16 באוקטובר, הגישה שלשום לביהמ"ש לפשיטות רגל בדלוור בקשה להחלת צו הקפאת ההליכים גם בארה"ב - כך מדווח ה"דאו ג'ונס". בשבוע שעבר אישרה לגילת שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשייך, להסמיך את אחד משלושת המנהלים המיוחדים שמינה ביהמ"ש לחברה - עוה"ד ליפא מאיר, מיכאל צלרמאייר וג'ין קליינהנדלר - לפנות לבית משפט בארה"ב להחיל שם את צו ההקפאה.

התביעה לא הוגשה במסגרת בקשה להגנה מפני פירוק נושים, אלא לפי סעיף 304 ועל כן בית המשפט יכול להגן על נכסי החברה בארה"ב, גם אם מתנהל בארץ אחרת הליך אחר. בבקשתה לביהמ"ש האמריקאי אמרה גילת כי היא חשופה לסיכון של הגשת תביעה לפירוקה בארה"ב בידי מחזיקי האג"ח שלה מאחר שחלק מבעלי האג"ח שהונפקו על ידי החברה נמצאים בארה"ב ועלולים לנקוט נגד החברה הליכים. כל זאת מאחר שצו בית המשפט המחוזי שאישר לחברה הקפאת הליכים חל לכאורה רק בישראל.

מניית גילת נפלה אתמול ב-14% בתגובה לפרסום הידיעה בנוגע להגשה בארה"ב. גילת מתמחה בתחנות לוויין זעירות (VSAT) והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 11.5 מיליון דולר.

גילת אף ציינה בבקשה שהוגשה לדלוור כי נכסיה הכוללים מסתכמים ב-775 מיליון דולר וסך חובותיה ב-637.2 מיליון דולר בסיום הרבעון השני. את הבקשה להקפאת הליכים בישראל הגישה גילת ב-16 לאוקטובר, לאחר שלא עמדה בהתחייבותה לבעלי האג"ח ולא שילמה את הקופון החצי שנתי כפי שהיתה אמורה לעשות, בגובה של 7.5 מיליון דולר. השופטת אלשייך נתנה לגילת צו הקפאת הליכים ל-30 יום, ומינתה את שלושת הנאמנים לצורך גיבוש הסדר הנושים. החוב של גילת כיום מורכב מכ-350 מיליון דולר לבעלי האג"ח (הנפרעות ב-2005), וכ-146 מיליון דולר למערכת הבנקאית: 103 מיליון דולר לבנק הפועלים, 30 מיליון דולר לבנק לאומי ו-13 מיליון דולר לבנק דיסקונט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully