וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס: טבע תחל בשיווק האוגמנטין באופן מיידי; מעלה את מחיר היעד מ-69 ל-86 דולר

אילן מוסנאים

30.10.2002 / 14:03

מחיר היעד גבוה בכ-21% ממחיר המניה בבורסה; מעריך כי אין חברות נוספות שצפויות לקבל אישור לשווק את המוצר; טבע תשיג נתח שוק של 35%-40%;



בעקבות קבלת האישור לשווק את תרופת האוגמנטין מעלה האנליסט חיים ישראל מנשואה זנקס את מחיר היעד לטבע מ-79 ל-86 דולר. מחיר זה הנו גבוה בכ-21% מהמחיר בו סיימה החברה את המסחר אתמול בנאסד"ק.



החברה קיבלה בשלב זה את האישור לשיווק התרופה במינונים של 125/875 מ"ג, שמכירותיהם השנתיות נאמדות בכ-830 מיליון דולר. ישראל מעריך כי התרופה תהיה התרופה הגנרית הגדולה ביותר של טבע וכי החברה תחל בשיווק של התרופה באופן מיידי.



ישראל מציין כי עיתוי קבלת האישור היה קריטי, שכן תרופת האוגמנטין הנה אנטיביוטיקה המיועדת לטיפול בכאבי גרון ואוזניים ודלקות ועיכוב נוסף בקבלת האישור היה גורם לכך שטבע תפספס את עונת החורף שהיא עונת השיא של התרופה.



ישראל סבור גם כי העיכוב לא יפריע לטבע להשיג נתח שוק משמעותי של 35%-40%. נתח זה צפוי לספק לטבע הכנסות של כ-180 מיליון דולר בשנה הבאה, והיא תתחלק בשוק, שבשנה שעברה נאמד בכ-1.3 מיליארד דולר, עם היצרן המקורי גלקסו סמית קליין ועם החברות הגנריות ג'נווה (המאוחדת עם LEK) ואולי גם רנבקסי ההודית. הוא מעריך גם כי אין חברות נוספות שצפויות לקבל את האישור לשווק את התרופה, פרט לחברות לעיל שכבר קיבלו אותו, וזאת בשל תהליך הייצור המסובך של החברה וההאטה בכלכלה העולמית.



בנשואה זנקס מעריכים כי בעקבות התחרות על נתח השוק צפויים מחירי האוגמנטין לסבול מירידה של כ-50%, לעומת מחירי התרופה המקורית. זאת, לעומת ירידה של 28%-35% במחירי התרופה כאשר ג'נווה החלה לשווק אותה.



ישראל מעדכן כעת גם את תחזית הרווח שלו לשנת 2002 ול-2003. הוא מציין כי תרופת האוגמנטין היתה כבר מגולמת במודל שלו, אולם הוא העריך שהאישור יתקבל מאוחר יותר. כעת הוא מעדכן את תחזית הרווח למניית טבע ל-2002 מ-2.8 דולרים בתחזית הישנה ל-2.82 דולרים בתחזית המעודכנת. את תחזית הרווח למניה ב-2003 הוא מעלה מ-3.4 ל-3.46 דולרים.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully