וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS ורבורג מעלה תחזית ההכנסות לריטליקס: יסתכמו השנה בכ-75.9 מיליון דולר

אלי דניאל

30.10.2002 / 14:37

בבנק ההשקעות מעריכים כי מיזם ה-StoreNext US יגיע לאיזון בראשית 2003; הרווח יגיע השנה ל-45 סנט למניה; ב-2003 צפוי גידול של כ-23% בהכנסות; מותירים המלצת "קנייה" במחיר 15.6 ד';



האנליסט סטיבן לוי מבנק ההשקעות השווייצי UBS ורבורג מפרסם היום עדכון להמלצתו למניית ריטליקס , וזאת לאחר שהחברה פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2002. לוי מותיר למניית החברה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 15.6 דולר - כ-72% מעל מחיר השוק שלה.



לוי מציין כי הכנסות החברה ברבעון השלישי - כ-20.4 מיליון דולר - עלו על התחזיות המוקדמות שלו שהיו להכנסה של כ-19.5 מיליון דולר. לדבריו, הפער הזה נובע מההכנסות שהניב לחברה מיזם ה-StoreNext US, מיזם בו היא משתפת פעולה עם תאגיד הענק פוג'יטסו. להערכתו, מיזם זה תרם ברבעון השלישי הכנסה של למעלה מ-1 מיליון דולר, לעומת תרומה אפסית ברבעון השני של השנה.



שיעור הרווח הגולמי של החברה ירד מ-74% לשיעור של 69% - עדיין יותר מהתחזית המוקדמת לשיעור רווח גולמי של 68%. ירידה זו מסביר לוי בעובדה שההכנסות ממיזם ה-StoreNext US כוללות הן מכירת תוכנה והן מכירת חומרה.



לוי מוסיף כי בשל השקת מיזם ה-StoreNext US, רשמה החברה הוצאות הקמה - הוצאות שהובילו למצב בו על אף עקיפת תחזית ההכנסות, ה-EBIT אותו הציגה החברה היה בהתאם לתחזיות - 2 מיליון דולר. עם זאת, ברבעונים הבאים לא יהיו לחברה הוצאות דומות, כך שמיזם ה-StoreNext US צפוי להגיע לאיזון בראשית שנת 2003.



לדעת לוי, הנהלת ריטליקס, בראשותו של המנכ"ל בארי שקד, ממשיכה להוכיח כי עסקי הליבה מניבים פרות, למרות ההאטה הכלכלית הגלובלית, בעוד שהמיזמים החדשים יחסית מתחילים לתת את תרומתם, לפי שעה בעיקר בשורה העליונה.



בבנק ההשקעות השווייצי מעדכנים את תחזית ההכנסות לשנת 2002 מ-74.4 מיליון דולר לכ-75.9 מיליון דולר, על רקע הודעת ההנהלה כי צבר ההזמנות מהחברה נראה טוב מתמיד. עם זאת, לוי מותיר את תחזית הרווח השנתי על 45 סנט למניה - כלומר, רווח של 13 סנט למניה גם ברבעון הרביעי - בשל הערכתו כי להוצאות ההקמה של מיזם ה-StoreNext US יינתן ביטוי גם ברבעון הרביעי. התחזית של UBS לשנת 2003 נותרת ללא שינוי - הכנסות של כ-93.5 מיליון דולר ורווח צפוי של 64 סנט למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully