וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח ורבעון עשירי של הפסדים לחברת הטלפוניה קווסט

דפנה מאור

30.10.2002 / 14:59

תחרות קשה והמצב הכלכלי הובילו לירידה של 13% בהכנסות קווסט; הודיעה כי תמחק 40.8 מיליארד דולר



רבעון עשירי ברציפות של הפסדים נרשם לחברת הטלפוניה האמריקאית קווסט. בנוסף להפסד נקי של 214 מיליון דולר וירידה בהכנסות הרבעון, הזהירה החברה כי תוצאותיה לשנה כולה ייפלו מהתחזיות.



קווסט, הנתונה מזה חודשים תחת חקירות בנוגע לאי סדרים חשבונאיים, והודתה ברישום לא נאות של הכנסות, רשמה הפסד של 241 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 142 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ההפסד למניה היה 13 סנט, לעומת תחזיות להפסד של 14 סנט.



קווסט, חברת הטלפוניה המקומית הגדולה ב-14 מדינות במרכז ומערב ארה"ב, ייחסה את החולשה בעסקיה למצב הכלכלי בארה"ב, לתחרות הקשה ולירידה בשירותי מידע ואינטרנט בשל נסיונותיה לחסל תחומים לא רווחיים. הכנסותיה של החברה נסוגו ב-13.2% לעומת שנה קודם לכן, והסתכמו ב-3.8 מיליארד דולר. ההכנסות הכוללות את עסקי המדריכים המסווגים ירדו ב-12.3$ ל-4.2 מיליארד דולר. קווסט הודיעה כי תמכור את עסקי המדריכים המסווגים בכ-7 מילאירד דולר לקבוצת משקיעים פרטיים.



בחלוקה לתחומים, רשמה החברה נפילה של 5.8% בתחום שירותי התקשורת העסקיים, לרמה של 1.49 מיליארד דולר; הכנסות משירותים צרכניים ירדו ב-9.2% ל-1.39 מיליארד דולר; הכנסות ממכירת נפח תקשורת סיבים אופטיים ירדו ב-20%.



קווסט צופה כי עבור השנה כולה תרשום הכנסות הנמוכות מתחזיות קודמות של 17.1 מיליארד דולר, כולל עסקי המדריכים המסווגים. ההפסד השנתי צפוי להיות 47-49 סנט למניה.



קווסט תרשום גם מחיקה של 40.8 מיליארד דולר כנגד נפילה בשווי נכסיה, עם השלמת ביקורת חשבונאית שהיא עורכת עתה. לפי הערכות, תקטין קווסט את המוניטין הרשום במאזנה ביותר מ-25 מיליארד דולר, ואת שוויים של נכסים מוחשיים כמו רשת הסיבים האופטיים העצומה של החברה ביותר מ-10 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully