וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי רכש מניות UPC בתבל בתמורה למחיקת חוב החברה כלפיו

ערן גבאי

30.10.2002 / 15:29

הבינלאומי צפוי למכור המניות לצד ג', אך יידרש להזרים כסף לתבל בדומה לדסק"ש כחלק מהליך הבראתה של תבל

הבנק הבינלאומי הודיע היום על חתימת ההסכם לרכישת מניותיה של UPC בחברת הכבלים תבל (46.5%) בתמורה למחיקת חוב החברה כלפיו - 67 מיליון יורו (שטר חוב של 55 מיליון יורו וריבית של 12 מיליון יורו).

נכסיה העיקריים של חברת Cable Network ZUID-OOST Brabant Holding BV (כייבל) מקבוצת UPC יועברו לבינלאומי בתמורה להמחאת חובה של כייבל על פי שטר חוב בסך 67 מיליון יורו כולל ריבית. שטר החוב נרכש ע"י הבנק ומועד פירעונו חל ב-9 בנובמבר 2002.

העסקה תבוצע באמצעות חברה בשליטתו המלאה של הבנק. השלמת העסקה מותנית בתנאים מתלים: בדיקת נאותות על ידי הרוכשת וקבלת אישורן של רשויות שונות, בהן המפקח של הבנקים, הממונה על ההגבלים העסקיים, משרד התקשורת והמועצה לשידורי כבלים ולוויין.

לדסק"ש היתה זכות סירוב ראשונה בעניין מכירת מניות תבל של UPC וזכות וטו. ונודע שהתקיימו באחרונה שיחות בין הבנק הבינלאומי לבין דסק"ש בעניין עסקת רכישת מניות תבל על ידי הבנק.

החוב של החברה ההולנדית כלפי הבנק הבינלאומי מקורו בהלוואה שהעניק הבנק לחברה לרכישת מניות תבל בגובה של 55 מיליון יורו. כעת, הבינלאומי צפוי למכור את המניות לצד ג'.

דסק"ש אמורה להזרים לתבל מימון שיכסה על חובות החברה לנושים הבלתי מובטחים שלה - הספקים - שהחוב כלפיהם נאמד במעט יותר מ-400 מיליון שקל. בעבר הסכימה דסק"ש להזרים כ-200 מיליון שקל בלבד בתהליך ההבראה של חברת הכבלים שבבעלותה.

כעת, לאחר שרכש את מניות UPC בתבל, יצטרך הבינלאומי להזרים לתבל סכום דומה לזה שתזרים דסק"ש. נודע שהצדדים דנו בעת האחרונה על גובה המימון הנוסף שיעביר הבינלאומי לתבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully