וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ מפצלת את חטיבת הברוקרים והאנליסטים לחברה שתיקרא סמית בארני

דפנה מאור

30.10.2002 / 16:32

תעמיד בראשה את מנכ"לית סנפורד ברנסטין, הידועה בעמדתה הבלתי מתפשרת בנושאי מחקר; סיטיגרופ היתה נתונה לביקורת על ניגוד העניינים בין תחום המחקר לחיתום

סיטיגרופ הודיעה כי תפצל את חטיבת האנליסטים והברוקרים שלה ותקים חברה חדשה בשם סמית בארני. מנכ"לית החברה תהיה סאלי קראוצ'ק, לשעבר מנכ"לית סנפורד ברנסטין.

החברה החדשה תאגד את פעילות הברוקרים הקמעוניים והאנליסטים, בניסיון להפוך את תחום המחקר לעצמאי יותר. ענקית הפיננסים האמריקאית היתה נתונה תחת ביקורת קשה על ניגוד העניינים בין תחום המחקר לבין תחום החיתום שלה.

המהלך שמבצעת סיטיגרופ מקדים ניסיון של קבוצה של בנקי השקעות להגיע להסכמה עם הרשויות הפדרליות בארה"ב לגבי עתידו של תחום המחקר. "מבנה זה, תחת הנהגתה של קראוצ'ק, יסייע להבטיח כי כל המחקר בתחום המניות בסיטיגרופ יהיה עצמאי ובלתי תלוי בתחום הבנקאות התאגידית ובנקאות ההשקעות", אמר סנפורד ווייל, מנכ"ל סיטיגרופ, בהודעת החברה.

החטיבה החדשה תכלול את קבוצת הלקוחות הפרטיים הגלובלית של סיטיגרופ, המעסיקה יותר מ-12,500 ברוקרים, ואת תחום המחקר.

הפרדת מחלקת המחקר מפעילות בנקאות ההשקעות - חיתום וייעוץ לעסקות - נועדה לבטל מצב בו קיים ניגוד עניינים בין המחקר שמפרסמים האנליסטים ללקוחות הבנק, ובו הם ממליצים על מניות של חברות, לבין בנקאי ההשקעות המייעצים לעתים לאותן חברות בעסקות הנפקה מכניסות. בחודשים האחרונים נחשפו עדויות לכך שאנליסטים רבים, שאחד הידועים בהם היה ג'ק גראבמן, הטעו את המשקיעים בפרסמם המלצות מוטות שנועדו למשוך לבנק לקוחות.

רשות ני"ע פועלת בימים אלה לנסח כללים חדשים שנועדו להסדיר את הקשר בין תחום החיתום לתחום המחקר בבנקים, ואנליסטים ובנקים רבים, בהם סיטיגרופ, נתונים תחת חקירות או תביעות מצד הרשויות והמשקיעים. ייתכן כי המהלך שמבצעת סיטיגרופ יפגע במאמצים של הענף כולו להגיע להסדר עם הרשויות הפדרליות באשר לכללים להפרדת מחקר במניות מתחומים אחרים בבנק.

סאלי קראוצ'ק נודעה כאנליסטית קשוחה ביותר שכיסתה את תחום בתי ההשקעות, כולל סלומון סמית בארני עצמו. את מקומה בסנפורד ברנסטין, בנק השקעות שנרכש בשנת 2000 על ידי חברת ניהול הכספים אליאנס קפיטל, תתפוס ליסה שאלט, מנהלת המחקר של סנפורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully