וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזן עברה להפסד של 16 מיליון דולר ברבעון השלישי

משה גולן

27.11.2016 / 11:33

הכנסות החברה ירדו בכ-23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-מיליארד דולר. הירידה בהכנסות והשחיקה ברווח נובעות בעיקר מהטיפול התקופתי במתקני החברה. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 85 מיליון דולר

בתי הזיקוק בחיפה, פברואר 2016. ערן גילווארג
בתי הזיקוק/ערן גילווארג

קבוצת בזן מסכמת היום (א') את הרבעון השלישי של השנה עם הפסד נקי של כ-16 מיליון דולר, זאת בהשוואה לרווח נקי של כ-102 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות בזן ( 146.2 +1.25% ) הסתכמו בכ-מיליארד דולר ברבעון השלישי, ירידה של כ-23% בהשוואה לרבעון השלישי ב-2015. ההכנסות ב-9 חודשים ראשונים של שנת 2016 הסתכמו בכ-3.1 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-4.3 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA המנוטרל של בזן ברבעון השלישי הסתכם בכ-70 מיליון דולר, בהשוואה לכ-167 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA המנוטרל ב-9 חודשים ראשונים של שנת 2016 הסתכם בכ- 306 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 568 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

בחברה מסבירים כי הירידה בהכנסות והשחיקה ברווח נבעה מטיפול תקופתי במתקניה שהיה כרוך בהדממת המתקנים ובשל כך מרווח הזיקוק של החברה ירד בכ-51% בהשוואה לרבעון המקביל, לרמה של 4.4 דולר.

במקביל לפרסום הדוחות הכספיים, הוחלט בדירקטוריון החברה, בכפוף לאישור האסיפה הכללית, על חלוקת דיבידנד בסך של כ-85 מיליון דולר לבעלי המניות. זאת, לראשונה מאז שנת 2010.

אבנר מימון, מנכ"ל קבוצת בזן: "במהלך הרבעון נרשמה ירידה במרווח הזיקוק, בעיקר בשל השיפוץ שכלל הדממת מתקנים מרכזיים בחצר הזיקוק ואשר נועד לשמר ולשפר את אמינות ונצילות המתקנים. למרות ההדממה, בזן סיימה את הרבעון עם EBITDA של 70 מיליון דולר, עלייה בהון העצמי ותזרים תפעולי חיובי. לאחרונה השלימה בזן מהלך משמעותי של מימון מחדש וחתמה על הסכם סינדיקציה בהיקף של 355 מיליון דולר, בתנאים משופרים בהשוואה להסכם הקודם, באופן המעניק לחברה גמישות פיננסית גבוהה לצרכיה העסקיים והלכה למעשה משלים את המיזוג הפיננסי של חברות הקבוצה".

  • עוד באותו נושא:
  • בזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully