וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבן הפסיד: המו"ל באואר ובנק HVB זכו במכרז על קירש

דפנה מאור

30.10.2002 / 19:17

ההחלטה התקבלה באופן עקרוני והסכם ייחתם רק בעוד כחודש; ייתכן כי קולומביה תצטרף לקבוצה הרוכשת



קבוצת המשקיעים הכוללת את המו"ל היינריך באואר והבנק HVB זכתה, ככל הנראה, במכרז על רכישת קירש מדיה, אמר הנס יואכים זימס, מנהל דירקטור של קירש. ככל הנראה תצטרף לקבוצה הרוכשת גם קולומביה טרייסטאר, חטיבתה של סוני. החוזה צפוי להיחתם תוך כחודש, אמר צימס. קבוצתו של חיים סבן, איש העסקים הישראלי-אמריקאי, וקבוצה של ליהמן ברדרס ומדיה סט, הפסידו במכרז.



זימס אמר כי ההחלטה התקבלה באופן עקרוני, וכי פרטים רבים יתבררו בהמשך, מתוך כוונה להכין חוזה עד 15 בדצמבר. ההצעה שהגישה הקבוצה הזוכה היא מחייבת.



קירש מדיה הציעה למכירה את נכסיה - הכוללים 52.5% מהון המניות של תחנת השידור פרוזיבן, קטלוג נרחב של סרטים וסדרות הטלוויזיה, וזכויות שידור לאירועי ספורט - לאחר שהגישה בחודש אפריל בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. קבוצת המדיה הגרמנית כרעה תחת נטל חובות של מיליארדי יורו שנצברו על ידי מייסדה ליאו קירש.



הקבוצות שהתמודדו על רכישת קירש לבשו ופשטו תצורות שונות במהלך חודשיים בהן התנהל המכרז. בתצורתן הסופית, היו שלוש מתמודדות על הרכישה. האחת כללה את חברת ההוצאה לאור הגרמנית היינריך באואר, בנק HVB שהוא נושה של קירש, והמו"ל אקסל שפרינגר, אשר פרש מהקבוצה לפני זמן קצר.



קבוצה שנייה כללה את חיים סבן וחברת הטלוויזיה הצרפתית TF1, אשר הגישה במקור את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז. קבוצה שלישית כללה את ליהמן ברדרס, חברת המדיה האיטלקית שבבעלות רה"מ איטליה מדיה סט, שפרשה מהמרוץ וחזרה אליו לאחרונה. קבוצה רביעית, שפרשה מהמרוץ, כללה את קומרצבנק וקולומביה, שעשויה להצטרף לקבוצה הזוכה.



רכישת קירש תהפוך את באואר למתחרה של ממש מול אימפריית ברטלסמן בתחום הטלוויזיה. ברטלסמן מפעילה את רשת RTL, מתחרתה הגדולה ביותר של פרוזיבן. כמו כן ישלב באואר את ספריית הזכויות לסרטים ותוכניות טלוויזיה שלו עם אלו של פרוזיבן.



סבן נתפס במהלך כל המרוץ כבעל סיכויים נמוכים לזכות בקירש, ולא מסיבות עסקיות. הצעת המחיר שהגיש היתה תחרותית. אולם בשתי הקבוצות האחרות השתתפו הנושים הבנקאיים של קירש, שעמדו בעצם משני צידי המתרס - כמוכרי הנכסים וכרוכשיהם כאחד. לפי הערכות העדיפו נושים אלה לקנות בעצמם את קירש במחיר מופרז מאשר לשמוט את חובותיה.



הפרטים הפיננסיים של הצעת הרכש לא פורסמו על ידי הצדדים, אולם בסבב ראשון של המכרז הוערכו הצעות הרכש ב-1.6-2 מיליארד דולר. הערכת שווי שהעניק "וול סטריט ג'ורנל", היתה נמוכה בהרבה, והתבססה על שווי של כ-1.5 מיליארד יורו (1.46 מיליארד דולר) עבור פרוזיבן סאט1, וניכוי של 900 מיליון יורו של חובות בהם נושאת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully