וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון בן נון: "העליות שראינו היום יימחקו מחר; התשואות בשחרים עלולות להגיע ל-12.5%

ליאור כגן

30.10.2002 / 19:42

בן נון, מחברת חיסונים פיננסיים, מעריך כי אם התקציב יעבור לא צפויה הפחתת ריבית למשק; הדולר יטפס מחר לרמות של כ-4.8 שקלים; הרמות מחר - פוטנציאל להזדמנויות וקנייה"



"מחר הכל יתפרק" כך אומר ל-TheMarker גדעון בן נון, כלכלן בכיר בחברת חיסונים פיננסיים, בעקבות החלטת יו"ר מפלגת העבודה, פואד בן אליעזר ושרי המפלגה להתפטר מממשלת האחדות.



בן נון מעריך כי העליות החדות שראינו היום בשווקים (במקביל להיחלשות הדולר במהלך המסחר), שנבעו מהערכות שהצדדים הנצים יגיעו לבסוף להסכמה והתקציב יעבור בצורה שקטה, יימחקו מחר.



"אמנם התסריט הוא שהתקציב יעבור גם בלי מפלגת העבודה, ונראה שחברות הדירוג הזרות לא יפחיתו את דירוג האשראי של המשק. עם זאת, אין ספק שהמהלך מערער את היציבות של המשק, וגם אם תקום ממשלה צרה, היא תתקשה לתפקד ולקדם מהלכים בצורה תקינה.



בן נון מציין כי חלק נכבד מהעליות שנרשמו היום בא בעקבות סגירת פוזיציה של גופים מוסדיים מקומיים וזרים, שבתקופה האחרונה נכנסו לפוזיציות שורט על השחרים ולונג על הדולר, עקב הציפייה ל"בלאגן" סביב התקציב.



היום, אחרי שנראה היה שמסתמנת הבנה בין פואד ושרון, נחלש הדולר מרמה של כ-4.792 שקלים לרמה של כ-4.72 שקלים - ירידה של כ-1.6%. בעקבות היחלשות זאת, שגררה עליות חדות בשוקי המניות והאג"ח, החלו הגופים לכסות את עצמם.



הערב, אחרי שמפלגת העבודה הטילה את ה"פצצה" שלה, שב הדולר וטיפס לרמות של כ-4.77 שקלים. בן נון מעריך כי במסחר מחר השחרים ימחקו את כל העליות שרשמו היום, והתשואות בהן (שהיום נפלו לרמה של כ-12%), צפויות לשוב לרמות של 12.3% ואולי אף לתשואות גבוהות יותר של עד 12.5%. גם התשואות בגלילים צמודי המדד צפויים לשוב מחר לרמות של 6% בהם היו בתקופה האחרונה.



הדולר צפוי, להערכת בן נון, להמשיך לטפס ולנוע סביב רמות של כ-4.80 שקלים.



לסיכום, ואולי בנימה מעט אופטימית יותר, בן נון מציין כי הרעשים האלה מהווים אולי הזדמנות "קנייה" לטווח הארוך יותר. היום, כשהיה נדמה שהעניינים מסתדרים, ראינו את העוצמה של השקל. יכול להיות שהתופעה תחזור על עצמה בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully