וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסלקום נמאס מהמשחקים: הגישה בקשת פירוק נגד גולן טלקום

גד פרץ

29.11.2016 / 10:21

למרות שמיכאל גולן הוזז מניהול המו"מ למכירת גולן טלקום, המו"מ עדיין תקוע. פריינטה הגיע לארץ לניהול המכירה של גולן טלקום אך המשקיעים סבורים שדבר לא השתנה

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, מאי 2015. ראובן קסטרו
ניר שטרן/ראובן קסטרו

חברת סלקום החליטה שנמאס לה מהמשחקים עם גולן טלקום והגישה נגדה בקשת פירוק. את המשמעות הסופית קשה להעריך, אבל מה שבטוח הוא שהדיון סביב הפירוק ומה שיקרה מעתה והלאה, הולך להעסיק את שוק התקשורת עוד שבועות רבים.

ההחלטה על הגשת הפירוק היא בשל חוב שיש לגולן כלפי סלקום בהיקף של 600 מיליון שקל, שאותו קיוותה סלקום לגבות דרך הרוכש של גולן. כנראה שהחברה התייאשה מהניסיון למצוא רוכש והעדיפה ללכת למסלול של פירוק.

ל"גלובס" נודע כי פטריק פריינטה הגיע לישראל בשבוע שעבר כדי לקחת את מושכות המו"מ למכירת גולן טלקום, אך לדברי חלק מהגורמים המעורבים במגעים למכירת החברה, שום דבר לא ממש השתנה ונראה שמיכאל גולן שזז הצידה מניהול המו"מ הוא עדיין המושך בחוטים מאחורי הקלעים. האחים פריינטה מחזיקים 20% מהחברה ופטריק הוא זה שמנסה כעת לארגן ולהשלים את המכירה.

התמונה המתבררת מהימים האחרונים היא שבשבוע האחרון סלקום הכינה את בקשת הפירוק למרות שנתנה צ'אנס אחרון להשלמת המו"מ עם בעלי המניות בגולן ועם פריינטה.

עד אתמול היה נראה שקבוצת אלקו ביחד עם גיל שרון, מנכ"ל פלאפון לשעבר, היא הגורם הדומיננטי ביותר בתמונת המו"מ ולצידה קבוצת חזי בצלאל, שעדיין מנהל מגעים עם קרן סקיי לצירופו כשותף לעסקה. אלא ששתי הקבוצות טוענות כי למעשה שום דבר לא ממש קורה מלבד דיבורים, והם לא מצליחים להבין מה רוצים מהם בגולן.

יתרה מכך, שתי הקבוצות טוענות שגולן לא מוכנה להעביר פרטים במסגרת בדיקת הנאותות של החברה, מה שמעלה את החשש שישנם "בורות" שיתגלו רק בעתיד.

בגולן לא האמינו שסלקום תפנה לפירוק מפני שיש לה יותר מדי מה להפסיד. לעומת זאת בסלקום מאמינים שעדיפה מכירת החברה על פני פירוק, אבל עדיין במקרה של פירוק האסון לא יהיה כל כך נורא. הסיבה לכך היא שבפירוק, גולן למעשה נעלמת מהשוק שחוזר ל-4 שחקנים, מה שעשוי להוביל לעליית מחירים מתונה.

אגב, כאן ראוי להזכיר שחזי בצלאל הצהיר שבכוונתו להיות בשוק הסלולרי בין אם דרך רכישת גולן ובין אם באופן עצמאי. הנכס של בצלאל הוא התדרים שרכש ושאותם סלקום צריכה, ויש לו גם הסכם איחוד רשתות חתום עימה, שרק מחכה ליישום.

סלקום מעריכה שבמקרה של פירוק, יש מצב שהחברה תוכל לקבל חלק נכבד ממנויי גולן שכבר יושבים על הרשת שלה. זאת מפני שבמצב של פירוק יש אפשרות שהלקוחות ינטשו בהמוניהם את גולן מהחשש שיפסיקו לקבל שירותים. במקרה כזה, סלקום גם עושה טובה למתחרותיה שיוכלו לקבל מן המוכן עשרות אלפי לקוחות נוטשים ואולי אף יותר.

הסיכון במקרה כזה הוא כאמור שמתחרותיה גם יכולות להרוויח מהמהלך, אך סיכון נוסף הוא שמינוי נאמן או מפרק יביא למכירת החברה בנזיד עדשים והסיכוי שסלקום תראה את החוב שלה בסך 600 מיליון שקל במקרה כזה אינו גבוה.

בנוסף, היא עשויה לאבד את גולן כמי שרוכבת על התשתית שלה ומזרימה לה מאות מיליוני שקלים מדי שנה. כמו כן, מי שירכוש את החברה יכול לנסות ולהגיע לסיכום עם אחד המתחרים של סלקום ולהשתמש ברשת שלו במחירים טובים יותר.

רוכש חדש קונה את החברה נטולת חובות ונקייה מהתחייבויות. עדיין, הוא יצטרך להסב מאות אלפי לקוחות למפעיל אחר, ויצטרך את שיתוף הפעולה של סלקום, כך שמדובר בסיכון גדול מאד.

על כל פנים, נראה שבסלקום העדיפו לקחת את הסיכון ולהפסיק "להתמזמז" עם המו"מ שאינו מוביל לשום מקום, וזו הסיבה שהחליטו לבקש פירוק מבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully