וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסככם היסטורי: 1,500 שקל תוספת שכר לעובדי דיסקונט

עירית אבישר ושי ניב

30.11.2016 / 8:42

העובדים יקבלו בנוסף מענק של כ-20 אלף שקל שייחשב כתוספת שכר בעבור השכר בשנים 2014-2015. המנהלים יקבלו תוספת שכר של 1,750 שקל

לילך אשר טופילסקי , מנכלית דיסקונט. צילום: תמר מצפי, גלובס
לילך אשר טופילסקי/גלובס, צילום: תמר מצפי

בנק דיסקונט בדרך לחתימה על הסכם שכר חדש לשנים 2016-2018. ל"גלובס" נודע כי הבוקר (ד') צפוי הוועד להיפגש עם ההנהלה לחתימה על ההסכם. כפי שפורסם בתחילת החודש ב"גלובס" מדובר בהסכם שכר היסטורי בו תוספות השכר ניתנות בשקלים ולא באחוזים, במטרה לצמצם את פערי השכר העמוקים בבנק.

העובדים בדרג הפקידים צפוי לקבל תוספת שכר של 1,500 שקל בהסכם, ואילו דרג המנהלים יקבל תוספת מעט גבוהה יותר של כ-1,750 שקל. בנוסף יקבלו העובדים מענק של כ-20 אלף שקל שייחשב כתוספת שכר בעבור השכר בשנים 2014-2015, בהן לא היה הסכם שכר בבנק, וניתנה רק העלאה סמלית יחסית כמקדמה.

מנגנון זה בניגוד למנגנונים הנהוגים בהסכמי השכר הרגילים, מביא לכך שבעלי השכר הנמוך יותר נהנים מתוספת משמעותית יותר לשכרם. כך למשל, בעבור עובד המשתכר 7,000 בחודש, תוספת של 1,500 שקלים, מהווה עלייה של יותר מ-20% בשכר, זאת בעוד בעבור מנהל עם שכר של 60 אלף שקל בחודש, תוספת של 1,750 שקלים מדובר בתוספת של פחות מ-3%.

שינוי מהותי נוסף קשור לחוקת העבודה בה התבצעו גם כן שינויים. במסגרת ההסכם הוחלט כי יבוטלו דמי המעבר העומדים על 5% בממוצע. מדובר בתוספת שכר שמקבל עובד על עצם העברתו לתפקיד אחר, גם אם לא מדובר בקידום. תוספת שכר גבוהה שכזו, הביאה לכך שההנהלה מיעטה בניוד מנהלים, שכן פעולה שכזו עלתה לה לא מעט כסף. בתמורה לביטול הסעיף, יקבלו המנהלים תוספת שכר חד פעמית המוערכת בכ-2.5-3% לשכרם.

מאמצים רבים הושקעו בגיבוש הסכם השכר, וההסתדרות כולל גורמים בכירים בה היו מעורבים גם כן בנושא, כאשר נזכיר כי להנהלת הבנק מייעץ עופר עיני, שהיה בעבר יו"ר ההסתדרות, ומכיר היטב את הארגון. בועד, בראשות רפי קזלקופי, וגם בהסתדרות מודעים למצב הבנק ולפערי השכר הגבוהים בו, ולכן מוכנים למנגנון ההסכם המעניק יותר תוספות לעובדים בשכר נמוך על חשבון אלו שבשכר גבוה.

עוד חשוב להזכיר, כי במאזן האימה בין הנהלת הבנק, בראשות לילך אשר טופילסקי לוועד עמדה חוקת העבודה, שצפויה לפוג בסוף השנה. הנהלת הבנק הודיעה לועד לפני מספר שבועות, כי כתנאי להארכת חוקת העבודה היא דורשת להכניס שינויים. האיום לא להאריך את חוקת העבודה נחשב לנשק יום הדין- זהו תרחיש שההסתדרות לא תרצה לראות מתממש, בלשון המעטה, ונראה כי חודש לפני פקיעת החוקה, אכן הצליחו הצדדים להגיע להסכמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully