וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה על אישור חוק שטרום תידחה ליום שני הבא

עירית אבישר

7.12.2016 / 12:59

זאת על רקע ריבוי המחלוקות שנותרו עדיין פתוחות. המפקחת על הבנקים: "נעלה את רף מחזור העסקאות בהן ניתן לעבוד מול מאגד בסליקה"

חדווה בר. תמר מוצפי, מערכת וואלה! NEWS
חדווה בר/מערכת וואלה! NEWS, תמר מוצפי

ההצבעה על אישור חוק שטרום תידחה ליום שני הבא, כך עולה מוועדת הרפורמות שבראשות ח"כ אלי כהן הנערכת מהבוקר (ד'). לאור העובדה שנותרו עדיין לא מעט נושאים השנויים במחלוקות, צפוי הדיון להימשך גם בשבוע הבא בישיבה ארוכה במיוחד שתחל ב-9 בבוקר ותסתיים ב-4 אחה"צ. יחד עם זאת, לדברי כהן מספר המלוקות ירד באופן משמעותי, ולכן התקווה היא שעד לשבוע הבא ייפתרו המחלוקות שנותרו עדיין פתוחות.

בין הנושאים שנידונו היום היה נושא המאגד בתחום הסליקה לבתי עסק. במסגרת הצעדים להוזלת העמלות לבתי העסק הקטנים מבקשים בכנסת לקדם את נושא סולק המאגד - הכוונה היא לאפשר לגורם חיצוני להוות מתווך בין בית העסק הקטן לחברת כרטיסי האשראי, ולהקים מעין קבוצת רכישה של בתי עסק קטנים שיפנו באמצעות המאגד כגוף אחד אל מול הסולק - כך ייהנו מעמלות מופחתות לעומת העמלה שהיו מקבלים אם היו פונים לבד לחברת כרטיסי האשראי.

המפקחת על הבנקים, חדוה בר, מתנגדת להקלות המוצעות לנושא המאגד, הכוללות הסרת מגבלת מחזור העסקאות שבתי העסק יוכלו לבצע מול המאגדים. "קיים חשש כי המאגדים בתחום הסליקה לא יגלגלו אל בתי העסק את החיסכון בעלויות הסליקה, אלא ישמרו אצלם את הרווחים העודפים", כך אמרה בר בישיבה.

עוד היא אמרה: "אין לנו התנגדות לנושא המאגדים, אבל צריך לעשות זאת תחת כללים מתאימים, למשל לטיפול בנושא הלבנת הון שנגבש ביחד עם משרד המשפטים. ראינו כבר בעבר את חברת כרטיסי האשראי כאל מסתבכת בנושא שכזה מול המאגדים", אמרה בר.

ח"כ אראל מרגלית, המקדם את נושא סולק המאגד, מתנגד לכך שהנושא יעבור לידיו של בנק ישראל לגיבוש כללים. למאגד אין אותה אחריות פיננסית כמו לסולק. "משנת 2011 בנק ישראל אמור לקדם כניסה של סולק חדש, וזה לא קורה. למה צריך להכיל כללים על מאגד כמו על סולק? אין למאגד אחריות פיננסית, הוא כמו סוכן מכירות. זה לא נכון שמאגד יפוקח כמו סולק".

"הסכום האפשרי לבית עסק שרוצה לעבוד מול סולק המאגד עומד היום על 50 אלף שקל בשנה, זה סכום מגוחך. מה ההתייחסות שלכם לנושא זה?" שאל כהן. בר הסכימה שצריך להעלות את הרף, אך ציינה כי תקבע את הרף בהתאם להתייעצות עם ארגוני כרטיסי האשראי העולמיים ועם הרשות להלבנת הון. בר ציינה כי בחו"ל הרף בעבודה מול מאגדים עומד על סדר גודל של מחזור של 100 אלף דולר בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully