וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 50% בשכר הדירה בחנויות בכיכר המדינה

מירי ריילי

31.10.2002 / 8:16

הסיבה לירידה במחירי השכירות היא פגיעת המיתון בכוח הקנייה של מותגי יוקרה. בחלק המסחרי של הכיכר היו עד לפני כשנה 100% תפוסה



בשנתיים האחרונות נרשמה ירידה חדה של 50% במחירי השכירות של חנויות בכיכר המדינה בתל אביב - מ-100 דולר למ"ר בחודש ב-2000 ל-50 דולר למ"ר בחודש כיום. הסיבה לירידה במחירי השכירות היא פגיעת המיתון בכוח הקנייה של מותגי יוקרה. בחלק המסחרי של הכיכר היו עד לפני כשנה 100% תפוסה, ובעלי עסקים נוספים ביקשו לשכור שטחים במקום. כיום 10%-15% מכ-150 החנויות שבתחום הכיכר, פנויות.



יוסי נעים, מנהל מחלקת חנויות ורשתות באנגלו סכסון תל אביב, אמר: "לפני שלוש שנים, כשעדיין היו ביקושים גבוהים לשכירת חנויות בכיכר, היתה תופעה של תשלום דמי פינוי. היה מקרה של שוכר ששילם 200 אלף דולר לשוכר, רק כדי שיוכל להחליף אותו. כיום לא קיים מושג כזה של דמי פינוי בכיכר, ויש גם שוכרים המעוניינים להתפנות מכיוון שהרווחים שלהם ירדו. המחירים למ"ר למסחר בכיכר הם 50-60 דולר למ"ר לחודש לעומת כ-100 דולר למ"ר עד לפני כשנתיים".



נעים אמר כי להערכתו, הקניון החדש שאמור להיבנות בשטח הכיכר בעוד כשנתיים, יוריד את מחירי השכירות בחנויות הוותיקות ברחוב ה' באייר ב-40%-30% נוספים לעומת המחיר כיום.



לדבריו, קיימת כיום האטה בפעילות המסחרית באזור בדומה להאטה הכללית בשוק, ואין שוכרים פוטנציאליים.



ג'קי מוקמל, מנכ"ל משותף במ.א.ן נכסים, העוסקת בייעוץ ושיווק בנכסים מסחריים, אמר: "מספר החנויות המסחריות בכיכר מספק מענה לצרכים כיום וגם למגדלי המגורים המתוכננים בשטח הכיכר בעתיד. הקמת הקניון החדש תפגע, להערכתי, בחנויות הקיימות וגם בערך החנויות שיהיו בקניון. אין כיום דרישה וגם לא תהיה דרישה כל כך גבוהה לחנויות יוקרה מעבר למה שקיים במקום כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully