וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן מקוון ורשת חברתית: חדרי הכושר בדרך למהפכה

9.12.2016 / 10:51

תשכחו מחדרי הכושר המסורתיים שהיו מפלטם הקבוע של "הבאדי-בילדרים" ושאר חובבי השיקיים החלבוניים. במתיחת הפנים שעובר הענף מככבים מועדוני בריאות מתוחכמים, שמשקולות הן רק פרט שולי בחלל האימונים, ומחירי המנוי עולים. "הליכונים יש לכולם, חווית אימון - לא"

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
כולם רוצים להפוך את המועדון למתחם בריאות מתקדם/ShutterStock

שחיקה מתמדת במחיר דמי המנוי השנתיים, תחרות גוברת, שיעורי נטישה גדולים והשקעה שלא נגמרת בעלויות תפעול וכוח אדם, גרמו לענף מועדוני הכושר לנסות ולהמציא עצמו מחדש.

חדרי הכושר המסורתיים, שהיו מפלטם הקבוע של "הבאדי-בילדרים" ושאר חובבי השיקיים החלבוניים, מפנים את מקומם למגמה חדשה אותה מתווה הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט - האורים והתומים של כל מאמן ספינינג מתחיל: להפוך את המועדון למתחם בריאות מתקדם ומקוון שיידע להציע למתאמן מערך שלם של שירותים ומוצרים מתחום הלייף סטייל והספורט.

לא מדובר במשימה פשוטה, בעיקר לנוכח התחזקות הטרנד החדש שמציף את ארה"ב ואירופה כבר שלוש שנים וכעת מגיע לישראל: מועדוני לואו-קוסט. מועדונים אלה פועלים במערך הוצאות תפעוליות נמוך ומציעים למנויים מסגרת בלתי מחייבת של אימונים במחיר בסיסי. מועדוני הלואו-קוסט ממוקמים בדרך כלל מחוץ למרכזי העסקים והקניות הגדולים, כוח האדם שלהם מצומצם ואם מגיעים אליהם בשעות השיא של היממה, כלומר אחרי העבודה, לא פעם מגלים שקשה למצוא מכשירים פנויים.

"מועדוני הלואו-קוסט אמנם פורחים אבל אני לא צופה להם עתיד בטוח", אומר יהודה מימון, מנכ"ל רשת מועדוני הכושר זאוס. "יש בהם יותר מכונות מאשר אנשים והשיטה שלהם עובדת על גיוס המוני של מנויים, הרבה מעבר לשיא הקיבולת שלהם. מלבד זאת, כל שירות נוסף מתומחר בנפרד כך שמי שצורך את כל השירותים שלהם יגיע למחיר של מנוי רגיל".

יהודה מימון מנכ"ל זאוס ספורט. באדיבות המצולם, מערכת וואלה!
מימון. משקולות והליכונים יש לכולם/מערכת וואלה!, באדיבות המצולם

רשת מועדוני הכושר של "זאוס" כוללת כיום שישה מועדונים ובכוונתה להגיע לעשרה בתוך שנתיים. באחרונה רכשה זאוס את מועדון הכושר VIM בראשל"צ ולדברי מימון, המטרה היא להמשיך ולמכור זיכיונות הפעלה תחת אותו מותג. "החלטנו לגדול משמעותית כי הבנו שזה לא ישנה יותר מדי את מערך ההוצאות, נקודת האיזון נותרה בעינה וגם המטרה: להמשיך להציע מכלול פתרונות בתחומי הבריאות והלייף סטייל באווירה נעימה".

הבעיה של מימון וזאוס היא שמנגד עומד ענק כושר בעל שרירים גדולים וכיסים עמוקים שחולם להיות האלטרנטיבה המיוזעת עבור כי מי שמחפש לאהוב את עצמו. המיזוג בין הרשתות הולמס פלייס לבין גו-אקטיב לפני כמה חודשים מאיים לטרוף את הקלפים בתחום. שני המותגים מפעילים יחד מעל 50 מועדוני כושר ונראה שהם לא מתכוונים לעצור.

"אנחנו רואים את המגמות ולא חוששים להיכנס לתחרות", מצהיר צחי נחום, המנהל המקצועי של רשת הולמס-פלייס. לדבריו, גם מועדוני הלואו-קוסט וגם אלה השייכים לקהלי הפרימיום יצטרכו לתכנן היטב את צעדיהם בשנים הקרובות. "ראינו מועדוני כושר שמציעים מחיר של 79 שקל לחודש. למנויים זה שווה גם אם הם לא מתכוונים להגיע בכל יום להתאמן, אבל הם צריכים להביא בחשבון גם מה הם מקבלים בתמורה למחיר הזה. ברור שהמטרה של כולם היא למנוע את שיעורי הנטישה הגבוהים של המינויים שנעים בין 40%-50% בכל שנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צחי נחום - מנהל מקצועי גו אקטיב. אלי סטרול, מערכת וואלה!
צחי נחום. הטכנולוגיה תעקוב אחרי המתאמנים/מערכת וואלה!, אלי סטרול

ואכן, כל הרשתות ומכוני הכושר נאלצים להתמודד עם העובדה שמדי שנה נעלם לו כמעט מחצית ממאגר המנויים. העובדה הזאת היא נקודת התורפה של התחום כולו, שמאלצת את המועדונים להשקיע הון בשיווק וגיוס מנויים. לא בכדי, ירשמו את שמכם בקנאות בכל פעם שרק תתקשרו לבדוק כמה עולה מנוי, יפנקו אתכם במתנות אם תביאו חבר או קרוב משפחה ואם כבר נרשמתם, ידאגו להשקיע בכם בשלושת החודשים הראשונים – תקופת הזמן הקריטית שקובעת אם ניתן יהיה לבנות עליכם גם בשנה הבאה.

מחיר המנוי, למי שתהה, לא ממש הושפע ממגמת הלואו-קוסט ובמועדוני הפרימיום הוא נע בין 250-350 שקל בחודש בממוצע. מועדוני הלואו-קוסט גובים בין 79-99 שקל בחודש – הפרש משמעותי לכיס. אבל באורח פלא, מי שספגו את המכה האנושה ביותר הם מועדוני הביניים, שבמשך שנים עבדו על קהל לקוחות קבוע ששילם 180-200 שקל למנוי חודשי וכעת נאלצים להתמודד עם גלי נטישה גדולים. רבים מהם מנהלים מו"מ תמידי להצטרפות לרשת גדולה יותר וחלקם פשוט סוגרים.

"אנחנו לא מפסיקים לחשוב איך אפשר להרחיב את השהות של המנוי מהרגע שהוא מגיע לאימון, זה אמנם לא זול, אבל כאן טמון הסוד הגדול. משקולות והליכונים יש לכולם, אבל בריכה, חוגים, קפיטריה, ספא, מכון יופי, לוקרים אישיים, חנייה ושירות מגבות, אין לכולם. בזה אנחנו משקיעים כדי להנעים את חווית האימון".

סלפי בחדר הכושר. ShutterStock
הדרך לחדירה לתחומי הפנאי היא רק עניין של זמן/ShutterStock

עם זאת לכולם ברור כי שלל הפינוקים לא יבטיח למכון שתחדשו את המנוי שלכם. העתיד, כך מסתבר גם כאן, נמצא בסמארטפון. לפי התוכנית עליה עובדים מועדוני הכושר הגדולים בישראל, כל מכשירי האירובי והחיטוב יוכלו להסתנכרן לאפליקציה ייעודית שתדע לספק תוכניות אימון ומעקב אחר התקדמות המתאמן. האפליקציה תדע גם לספק מידע ומעקב אחר מתאמנים אחרים באותה רמה, ואף ליצור קבוצות אימון של כמה מתאמנים באותה רמה.

מיותר לציין שמשם, הדרך לחדירה לתחומי הפנאי היא רק עניין של זמן. מימון מזאוס מדבר על אפליקציה שתדע להציע מגוון מוצרים ושירותים בתחום הלייף סטייל ועל זרימת מידע שתדע לתת פתרונות בנוגע לפציעות ספורט, תפריטי תזונה וניו אייג'.

לדברי צחי נחום מהולמס פלייס, גם נושא הרישום יהיה אוטומטי ועצמי וחלל הכושר עצמו יהיה יותר פונקציונאלי. "הטכנולוגיה תעקוב אחרי המתאמנים ותדע לעדכן אותם על מחסור באימונים. בכלל, כולם מדברים על אימון רפואי שיסייע לגוף למנוע מחלות ולשמור על הבריאות. חדר הכושר לא יוקדש רק לאימונים אלא יכלול גם דיאטנית וקואצ'ר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully