וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים למשכנתאות בוחנים מסלולים בריבית שקלית קבועה לתקופות ארוכות

שלומי שפר

31.10.2002 / 10:38

האפשרות עלתה בעקבות שינוי בעמלת הפירעון המוקדם, שעליה הודיע לפני כמה שבועות המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יצחק טל



הבנקים למשכנתאות בוחנים בימים האחרונים אפשרות לפתוח מסלולי משכנתא בריבית שקלית (לא צמודה למדד) קבועה לתקופות ארוכות. האפשרות עלתה בעקבות שינוי בעמלת הפירעון המוקדם, שעליה הודיע לפני כמה שבועות המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יצחק טל. השינוי יאפשר גבייה של עמלת פירעון מוקדם על הלוואות בריבית שקלית קבועה.



עד כה לא הציעו הבנקים למשכנתאות מסלולים אלה בגלל הסיכון הגבוה הנובע מכך שלא קיבלו מהלקוחות פיצוי על פירעון מוקדם.



הבנקים למשכנתאות מציעים כיום ללקוחות מספר גדול של מסלולים ללקיחת משכנתא. המסלולים הנפוצים ביותר הם מסלולים צמודי מדד בריבית קבועה או משתנה.



בחודשים האחרונים החלו הבנקים לשווק גם הלוואות בריבית דולרית ובריבית פריים (משתנה על פי ריבית בנק ישראל). מסלולי הפריים מגלמים סיכון ללקוחות, שכן על אף שהם ניתנים לתקופה ארוכה, הריבית עליהם משתנה לפי ריבית בנק ישראל. כלומר, אם הריבית עולה, התשלומים החודשיים גדלים, ולהפך.



על פי הוראות בנק ישראל לא היתה עמלת פירעון מוקדם על הלוואות ריבית שקלית קבועה, והבנקים היו חשופים להפסדים במקרה של ירידת הריבית בשוק. בעקבות שינוי ההוראות של בנק ישראל, תחול עמלת פירעון מוקדם גם על הלוואות ריבית שקלית מתחילת נובמבר 2002. בעקבות כך, שוקלים הבנקים לשווק את המסלולים המתאימים. עם זאת, קיים חשש במערכת הבנקאות מפני כישלון בפתיחת המסלולים, בשל הקושי המסוים לגייס כיום כסף בריבית שקלית לתקופות ארוכות, החושף את הבנק לסיכון במקרה של עליית הריבית במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully