וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידות של כ-2% במעו"ף עקב פרישת העבודה מהממשלה; הדולר נחלש ל-4.77 שקלים

אילן מוסנאים

31.10.2002 / 11:36

הדולר נסחר הבוקר בכ-4.8 שקלים; הירידות בשחרים נחלשות; ירידות של יותר מ-2% בקבוצת אי.די.בי; עליות קלות במכתשים אגן ושיכון ובינוי;



המסחר בבורסה מתנהל כעת בירידות שערים של כ-1.8% במדדים המובילים בעקבות החלטת מפלגת העבודה לפרוש מהקואליציה והצפי להקמת ממשלה צרה בראשותו של אריאל שרון.



מדד המעו"ף נסחר כעת בירידה של 2% לרמה של 326.8 נקודות ומדד תל אביב 100 יורד ב-1.8% לרמה של 322.7 נקודות. התל-טק יורד ב-0.8%. מחזור המסחר בינוני ומסתכם בכ-45 מיליון שקל. הדולר נסחר כעת במחיר של 4.77 שקלים, אחרי שכבר נסחר ברמות של 4.8 שקלים במהלך הבוקר. גם השחרים, שפתחו את המסחר בירידות של כ-1% בממוצע, מתמתנים ונסחרים בירידות של כ-0.6% בממוצע. התשואה בשחרים הארוכים נעה כעת סביב רמה של 12.2%.



אתמול, על רקע ההבנה המסתמנת בין ראשי הליכוד והעבודה, נרשמו עליות חדות בשוקי האג"ח והמניות.



פעילים בבורסה מציינים כי הירידות בשווקים מתונות ביחס לציפיות שהיו בבוקר. לדבריהם, העליות אמש בוול סטריט והבוקר בבורסות אירופה והיחלשות הדולר, שומרים על המדדים מפני נפילה חדה יותר.



הדולר נסחר ביציבות יחסית, כפי הנראה בציפייה להפחתה נוספת של הריבית בארה"ב, שתגדיל את פער הריביות בין השקל לדולר. בנוסף הפעילים מעריכים שגם העובדה שההתפטרות של שרי העבודה תיכנס לתוקף רק בעוד יומיים, במהלכם התמונה עשויה להתהפך, ממתנת את הירידות בבורסה.



את המגמה השלילית במסחר הבוקר מובילות מניות קבוצת אי.די.בי, שנסחרות בירידות של יותר מ-2%. מניית אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח יורדות ב-2.6% ו-3.3%, בהתאמה. מניות החברות הבנות דסק"ש וכלל תעשיות נסחרות בירידות של 2.2% ו-2.3%, בהתאמה.



ירידות חדות נרשמות גם במניות חברות הביטוח, כאשר כלל ביטוח , המשתייכת גם היא לקבוצת אי.די.בי, יורדת ב-2%, ומגדל ביטוח יורדת ב-1.9%.



מניית טבע מרכזת הבוקר כ-60% מהמחזור הכולל בבורסה - 28 מיליון שקל - ויורדת ב-1%. מניית החברה, שקיבלה אתמול את אישור ה-FDA לשיווק תרופת האוגמנטין והעלתה את התחזיות ל-2002, סיימה את המסחר בארה"ב עם פער שלילי של 0.3%.



בעליות בולטות הבוקר מניות שיכון ובינוי שעולה בכ-0.4%, כנראה על רקע הציפייה לכניסתה למדד המעו"ף, ומכתשים אגן שמטפסת ב-0.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully