וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות השערים במניות הטכנולוגיה והנפט נמשכות גם לאחר פרסום נתוני התמ"ג בארה"ב

יהודה שויצר

31.10.2002 / 21:03

קאפ ג'מיני מזנקת ב-12.3% לאחר שדיווחה כי היא מאיצה את מהלך הקיצוצים שלה במטרה לשפר את רווחיותה



עליות שערים נרשמות בבורסת אירופה, בהובלת מניות הטכנולוגיה והנפט. השוק איננו מגיב בשלילה לנתוני הצמיחה בארה"ב, שהחמיצו את התחזיות. בלונדון עולה מדד FTSE ב-0.3%. בפרנקפורט עולה מדד דקס ב-1.2%. פאריס עולה ב-1.5%.



האבטלה בצרפת עלתה לשיא של שנתיים בספטמבר עם 2.43 מיליון מובטלים; שיעור האבטלה נותר ב-9%. בארה"ב דיווחה הממשלה כי הצמיחה ברבעון השלישי הסתכמה ב-3.1%, לאחר שברבעון השני צמחה כלכלת המשק הגדול בעולם ב-1.3%. הנתונים הראשוניים שפירסמה ממשלת ארה"ב נפלו מתחזיות שצפו עלייה של 3.6% בתוצר המקומי הגולמי.



מניות ציוד התקשורת ושירותי הייעוץ בתחום הטכנולוגיה מובילות את עליות השערים באירופה. קאפ ג'מיני מזנקת ב-12.3% לאחר שדיווחה כי היא מאיצה את מהלך הקיצוצים שלה במטרה לשפר את רווחיותה. אריקסון, אינפיניון ובוקהם עולות ב-1%-2%.



מגזר הנפט רושם עליות: חברת הנפט Shell דיווחה על ירידה של 17% ברווח ברבעון השלישי, בעקבות ההאטה הכלכלית שפגעה בביקוש לנפט, ובדומה למתחרותיה בשוק. עם זאת, הרווח שרשמה, 2.24 מיליארד דולר, היה גבוה מהתחזיות. מנייתה עולה ב-2.9%; מניית BP, שדיווחה השבוע על תוצאות מאכזבות, עולה ב-0.6%.



במגזר הבנקים נרשמת מגמה חיובית. קומרצבנק מזנק ב-6.3%. דויטשה בנק עבר לעליות של 1.6% לאחר שדיווח הבוקר על הפסד של 180 מיליון דולר ברבעון השלישי, לאחר שהפריש 750 מיליון דולר לחובות מסופקים. ברבעון המקביל רשם בנק רווח של 360 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully