וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: לוסנט נופלת ב-12% בעקבות חקירה חשבונאית; ציפיות להורדת ריבית דוחפות לעליות

יהודה שויצר

31.10.2002 / 23:15

צמיחה חלשה מהצפוי ברבעון השלישי עשויה להניע את הבנק הפדרלי להורדת ריבית; מניות השבבים והטכנולוגיה עולות



עליות קלות נרשמות בבורסות וול סטריט לנוכח ציפיות כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית בפגישתו בשבוע הבא. הציפיות לכך התגברו בעקבות נתוני הצמיחה לרבעון השלישי, אשר היו חלשים מהצפוי. מול המגמה נופלת לוסנט ב-11.7% לאחר שדווח כי החברה נחקרת על ידי רשות ני"ע בחשד לניפוח הכנסות.



הצמיחה בארה"ב ברבעון השלישי הסתכמה ב-3.1%, לאחר שברבעון השני צמחה כלכלת המשק הגדול בעולם ב-1.3%. הנתונים הראשוניים שפירסמה ממשלת ארה"ב נפלו מתחזיות שצפו עלייה של 3.6% בתוצר המקומי הגולמי.



הצריכה הפרטית, המהווה שני שלישים מהתמ"ג, גדלה ב-4.2%, בעיקר בזכות צמיחה של 22.7% ברכישת מכוניות ומוצרים בני קיימא במהלך הרבעון. יצרניות הרכב וסוכניהן העניקו תמריצים בדמות ריביות מימון אפסיות לרוכשים כלי רכב.



בנוסף דיווחה ממשלת ארה"ב היום כי בשבוע שעבר נרשמה עלייה במספר תביעות העבודה הראשונות, ל-410 אלף.



לוסנט נופלת ב-11.7%. רשות ני"ע בארה"ב חוקרת חשדות לאי סדרים חשבונאיים בחברת לוסנט, כך דיווח העיתון "USA טודיי". החקירה מתמקדת בחשדות כי לוסנט ניפחה הכנסות בשנים 1999-2000. לפי הדיווח בעיתון צפויה לוסנט לקבל בימים הקרובים הודעת וולס, שבדרך כלל מגיעה בעקבותיה תביעה אזרחית.



מנגד, רושמות מניות יצרניות ציוד התקשורת והשבבים עליות שערים. אינטל עולה ב-1%; מיקרון עולה ב-4.5%; סיסקו עולה ב-2.7%.



חברת הביטוח האמריקאית אטנה (סימול AET) עברה לרווח ברבעון השלישי בזכות התייקרות פרמיות הביטוח שלה וירידה בעלויות טיפול רפואי. אטנה, מספר שתיים בארה"ב בתחום ביטוחי הבריאות, רשמה רווח נקי של 98.9 מיליון דולר, או 64 סנט למניה, לעומת הפסד של 54.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.



אקסון מוביל עולה ב-2.9% לאחר שעלתה על התחזיות. ענקית הנפט דיווחה על ירידה של כ-17% ברווח ברבעון השלישי, ל-2.64 מיליארד דולר.

חברת המדיה והקמעונות של מרתה סטיוארט, MSO, דיווחה על נפילה של 42% ברווח ברבעון השלישי למרות עלייה בהכנסות. סטיוארט, מנכ"לית ומייסדת החברה, נתונה תחת חקירה בחשד שסחרה במניות של חברה אחרת, אימקלון, על פי מידע פנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully