וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השתלחות ח"כים בבנק ישראל אינה לכבודה של הכנסת"

עירית אבישר

14.12.2016 / 10:26

הנגידה הגיעה הבוקר לישיבה המסכמת להצבעה על חוק ועדת שטרום: "יש נושאים שלא נבדקו לעומק, ועלולים לגרום נזק לציבור"

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
קרנית פלוג/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

לאחר מרתון דיונים שנמשך אתמול עד השעות הקטנות של הלילה, נפתחה הבוקר ישיבה נוספת של ועדת הרפורמות בכנסת בראשות ח"כ אלי כהן, במטרה לסיים את המחלוקות ולהצביע על חוק ועדת שטרום.

בפתח הישיבה דיברה נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג במטרה לשכנע את חברי הכנסת לתמוך בעמדת בנק ישראל במחלוקות האחרונות שעוד נותרו. " באתי לכאן היום, ממש דקה לפני ההצבעה על החוק, כדי לומר מספר דברים", אמרה פלוג.

פלוג הוסיפה: "ישנן מספר הסתייגויות שלא כולן נבחנו מספיק לעומק, ולגבי חלקן בהחלט ייתכן שנזקן יעלה על תועלתן – הכוונה, כמובן, לנזק לציבור. חשוב להסביר שבסופו של דבר יהיה זה בנק ישראל שעליו תוטל האחריות ליישם את מרבית חלקי הרפורמה, ולכן חשוב שבנק ישראל יוביל יחד עם משרדי האוצר והמשפטים גם את התקנת התקנות בתחומים השונים".

פלוג התייחסה בין היתר לכוונה לאפשר לשחקנים גישה אל נתוני לקוחות הבנקים לצורך השוואת תנאיהם אל מול בנקים מתחרים (הרשאת read only). פלוג הפצירה שלא לאפשר במסגרת מנגנוני ההשוואה הללו גם השוואה של תנאי הריבית בהלוואות.

"הכנסת המידע על ריבית על מסגרת האשראי לסעיף בנוגע לשיתוף במידע פיננסי, אמורה לשרת בדיוק את אותה תכלית שאותה אמור לשרת חוק נתוני אשראי, שאמור להביא להגברת התחרות באשראי.

"ברור לחלוטין שהכנסת מידע זה פוגעת במימוש התכלית של חוק נתוני האשראי; על הפגיעה הזו עמדו אתמול גם המשנה ליועץ המשפטי וגם היועצת המשפטית של הוועדה", אמרה פלוג.

פלוג גם התייחסה בדבריה ליחס שקיבל בנק ישראל במהלך חלקי מדיוני הועדה, והתרעמה על המילים הקשות שהוטחו בפני נציגי בנק ישראל. "עובדי בנק ישראל הם משרתי ציבור הבאים לכאן להציג לכם את עמדתם המקצועית כתשומה לתהליך החקיקה, וכדי לתרום לכך שהחוקים שאתם מחוקקים יהיו טובים יותר ולטובת הציבור.

"השתלחות בהם, כשהם אומרים משהו שאינכם רוצים לשמוע, אמירות פוגעניות ומעליבות, הרמת קול – כל אלו אמנם לא הרתיעו אותם, אבל בסופו של דבר עלולים להרתיע אנשי מקצוע מצוינים מלהגיע לכאן ולומר לכם את האמת המקצועית שלהם. מצב כזה בוודאי לא ישפר את החוקים שאתם מחוקקים, וגם אינו לכבודה של הכנסת ולכבודכם. אני מציעה לכם דעתכם על כך", אמרה פלוג.

נזכיר כי במסגרת הדיונים שהגיעו בימים האחרונים לנקודת רתיחה, עזבה המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר את אחד הדיונים לאחר שח"כ אראל מרגלית הטיח בה כי בנק ישראל משרת את הבנקים ולא את הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully