וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מודיעה כי במסגרת בחינת דירוג האשראי של דור כימיקלים תיבחן גם רכישת Trespaphan

אמיר טייג

31.10.2002 / 19:01

מימון מרבית עלות הרכישה ייעשה באמצעות חוב ולפיכך ישנה את הרכב ההון של החברה; מעלות תבחן את השלכות הרכישה על יכולת החזר החוב של דור כימיקלים



בעקבות הודעתה של דור כימיקלים היום כי תרכוש את חברת Trespaphan הגרמנית תמורת 200 מיליון יורו, מודיעה חברת דירוג האשראי מעלות כי תבחן את השלכות הרכישה על יכולת החזר החוב של דור כימיקלים.



מימון מרבית העסקה ייעשה באמצעות חוב חיצוני, אותו יגייסו עבור החברה שני בנקי ההשקעות האמריקאים ג'יי.פי מורגן ובר סטרנס. במעלות מציינים כי החברה המדורגת ב-A+ נמצאה עוד לפני העסקה בהליך בדיקה לגבי דירוג האשראי של אג"ח א' שלה, ולפיכך הרכישה היום אינה הגורם לבחינה עצמה, אלא גורם נוסף המצטרף להליך.



יו"ר דור כימיקלים, צבי מור, מציין כי בעקבות הרכישה שצפויה להיסגר תוך 45 יום עם קבלת אישורי הממונים על ההגבלים העסקיים באירופה ומקסיקו, יגיע מחזור המכירות השנתי שלה לכ-600 מיליון דולר. מור לא מוכן למסור תחזיות נוספות, אולם הערכות בענף הן כי דור כימיקלים, שסיימה את המחצית השנייה של השנה עם רווח נקי של כ-75 מיליון שקל, תסיים את 2002 עם רווח של 120 מיליון שקל.



גורמים אלה מעריכים כעת כי בעקבות הרכישה האחרונה והשגת הסינרגטיות בין כל החברות הבנות, תוכל דור כימיקלים להשיג ב-2003 רווח כפול מהרווח השנה. השאלה שישאלו עצמם כלכלני חברת הדירוג מעלות היא מה יכולת החברה לעמוד בשירות ההתחייבויות לאחר הגדלת מרכיב ההון הזר, בעקבות העסקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully