וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: "ההפרשה לחובות מסופקים והיקף האשראי הבעייתי יגדלו באופן מהותי ברבעון השלישי לעומת השני"

ליאור כגן

31.10.2002 / 21:44

כך עולה מטיוטת התשקיף של הבנק; עם זאת, הבנק לא צפוי לדווח על ירידה ברווחיות; מגדל עדיין לא החליטה האם לבצע הפרשה בגין ירידת ערך מניות בנק לאומי בהן היא מחזיקה



ההפרשה הגדולה של הבנקים לחובות מסופקים צפויה להימשך ואף לגדול גם ברבעון השלישי של השנה, זאת בהנחה שמצבו של בנק לאומי משקף את מצבה של מערכת הבנקאות כולה. הבנק, שפירסם היום את טיוטת תשקיף הצעת המכר שמצבעת המדינה מציין כי "לאור ההרעה המתמשכת בפעילות הכלכלית ובשוקי ההון והשפעתה השלילית על מצב הלווים ועל כשר ההחזר שלהם, יש לצפות כי ברבעון השלישי של השנה תגדל באופן מהותי ההפרשה לחובות מסופקים, בהשוואה להפרשה שבוצעה ברבעון השני של השנה".



ברבעון השני של השנה הפריש לאומי 329 מיליון שקל לחובות מסופקים, לעומת הפרשה של 367
מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. לפי דיווחי הבנק, ניתן להעריך כי ההפרשה לחובות מסופקים ברבעון השלישי תהיה גבוהה מ-400 מיליון שקל.



בנוסף מציין הבנק כי בעבות המצב הכלכלי יגדל באופן מהותי גם האשראי המסווג כבעייתי, בעיקר זה המסווג בהשגחה מיוחדת (חובות שהבנק רואה לנכון להגביר את הפיקוח עליהם). סך החובות הבעייתיים של לאומי הסתכם ב-15.7 מיליארד שקל בסוף המחצית הראשונה של השנה. חלקו של האשראי בהשגחה מיוחדת מתוך האשראי הבעייתי הסתכם ב-11.4 מיליארד שקל בסיום המחצית הראשונה של 2002.



יש לציין כי למרות הגידול בחובות המסופקים, בנק לאומי לא צפוי לדווח על ירידה בריווחיות ברבעון השלישי של השנה לעומת הרבעון השני אותו הוא סיים עם רווח של 77 מיליון שקל. הסיבה היא שברבעון השני של השנה סבל הבנק ממספר גורמים טכניים שפגעו ברווחיותו (כגון הפרשה בגין ירידה בשווי שוק של מכשירים נגזרים ושל אגרות חוב).



בנק לאומי מציין בתשקיף כי קבוצת מגדל , המחזיקה ב-9.5% ממניות הבנק, הודיעה לבנק כי היא עדיין לא החליטה האם לבצע הפחתת ערך בגין מניות הבנק בהן היא מחזיקה. "מגדל הודיעה לבנק כי היא תעדכן אותו בנושא לאחר שתקבל את חוות הדעת הסופית בעניין (הערכת השווי שנערכת על ידי משרד רואה החשבון קסלמן קסלמן ל.כ) ולאחר דיון בדירקטוריון שלה".



במסגרת הצעת המכר של 6% ממניות בנק לאומי אותן מחזיקה המדינה, יונפקו לציבור שתי סוגי אופציות, אחת למימוש בסוף 2003 והשניה למימוש בסוף שנת 2004. בעקבות מצב השווקים נקבע מנגנון שיפצה את מחזיקי האופציות במידה ומחיר מניית הבנק ימשיך ויירד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully