וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים ו-23 מדינות בארה"ב הגישו תביעה לחסימת המיזוג בין אקוסטאר ליוז

יהודה שויצר

31.10.2002 / 23:23

חברת הלוויין האמריקאית אקוסטאר חתמה באוקטובר 2001 על הסכם לרכישת מתחרתה הגדולה יוז, המפעילה את רשת דיירקטי.וי, תמורת 25 מיליארד דולר במניות



משרד המשפטים ו-23 מדינות בארה"ב הגישו תביעה לחסימת המיזוג בין אקוסטאר ליוז.



חברת הלוויין האמריקאית אקוסטאר (סימול DISH), המפעילה את דיש נטוורקס, רשת הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב, חתמה באוקטובר 2001 על הסכם לרכישת מתחרתה הגדולה יוז (סימול GMH ), המפעילה את רשת דיירקטי.וי, תמורת 25 מיליארד דולר במניות. הסכם המיזוג הושג לאחר מאבק ממושך בו ניסתה ניוז קורפ, חברת המדיה של רופרט מרדוק, לרכוש את יוז, הנשלטת על ידי ג'נרל מוטורס. אקוסטאר ויוז חולקות ביניהן את שוק הטלוויזיה בלוויין בארה"ב, עם מאגר מנויים של כ-19 מיליון.



בתחילת החודש נציבות התקשורת הפדרלית (FCC) פסקה נגד המיזוג בשל פגיעתו בהיצע לצרכנים בארה"ב, והצטרפה בכך למשרד המשפטים ומדינות המתנגדות למיזוג. הרשויות טענו כי מכיוון שבאזורים רבים בארה"ב פועלות רק יוז ואקוסטאר, ואין להן תחרות מצד חברות הכבלים, יגרום המיזוג ביניהם לביטולה של התחרות.



ב-10 באוקטובר העניקה נציבות התקשורת 30 ימים ליוז ואקוסטאר לשנות את תנאי המיזוג ביניהם, תוך רמיזה שהעברה של מערכות לוויין לצד שלישי תהיה אמצעי סביר לאשר את המיזוג. גם אם תאושר העסקה, ייתכן שיידרשו כמה שנים עד שכייבלוויז'ן תהפוך למתחרה של ממש מול יוז ואקוסטאר.



על פי הערכות, הוראת בית משפט שתמנע את קיום המיזוג תסלול את הדרך לרכישתה של DirecTV, החברה הבת יוז, על ידי טייקון המדיה רופרט מרדוק, הלוטש עיניים זה זמן רב לעבר החברה. מרדוק שולט בתאגיד המדיה העולמי ניוז קורפ.



"המיזוג הנוכחי יעניק לאקוסטאר שליטה מלאה בתחום שידורי הלוויין, מה שישאיר את הלקוחות סובליןם מהיעדר תחרות", אמר היום צ'ארלס איי ג'יימס, הממונה על ההגבלים עסקיים במשרד המשפטים.



לאחרונה אקוסטאר ניסתה להציע פשרה בצורה של העברת תדרי תקשורת וציוד לוויינים למתחרתה כייבלוויז'ן במאמץ לשכנע את רשויות ההגבלים העסקיים לאשר את המיזוג בינה לבין יוז. לפי ההצעה החדשה שהגישה אקוסטאר בשיתוף כייבלוויז'ן, תקבל האחרונה את התדרים בחינם מידי אקוסטאר. כייבלוויז'ן היא חברת הכבלים מספר 7 בארה"ב, הנמצאת במהלך כניסה לשוק הלוויינים. לפי תוכניותיה תתחיל לשדר למנויים בשנה הבאה, אולם התוכנית עלולה לא לצאת לפועל שכן כייבלוויזן נמצאת במצוקת מזומנים.



במידה שאכן בית המשפט יפסוק כנגד אקוסטאר, החברה תחויב במסגרת ההסכם עם יוז לרכוש ממנה את החזקותיה בחברת PanAmSat, ולשלם לה דמי ביטול בהיקף של 600 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully