וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לחודש נובמבר ירד ב-0.4%

עמירם ברקת

15.12.2016 / 18:32

מדד מחירי הדירות עלה ב-0.9% וכעט הוא מייצג קצת עלייה שנתי של 8.7% * יוסי לוי מנכ"ל מור בית השקעות: בלי נתון נוסף שילחץ את המחירים מטה נראה בשנה הבאה אינפלציה בקצב שנתי של 0.8% שזה מתקרב ליעדי בנק ישראל 

בנייה בפתח תקווה, יולי 2016. ראובן קסטרו
בנייה בפתח תקווה, יולי 2016/ראובן קסטרו

מדד המחירים לצרכן רשם בנובמבר ירידה של 0.4%, נתון המבטא ירידה מצטברת של מינוס 0.2% מתחילת השנה. ירידות בולטות במדד נרשמו בסעיפי הירקות ופירות הטריים (5.9%), תחבורה (0.6%) ומזון (0.4%). עלייה בולטת נרשמה בסעיף ההלבשה (2%)

מדד מחירי הדירות רשם עלייה של 0.9%  ובכך הואץ קצב עליות מחירי הדירות ל-8.7%. נתון זה מתפרסם בהמשך לנתון מחודש אוקטובר שהצביע על עלייה של 1.3% שהיא קצב עלייה שנתי של 8.5% מה שאומר שקצב עליית מחירי הדירות הואץ בחודש נובמבר לקצב שנתי של 8.7%.

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות, מעריך שמה שישפיע על האינפלציה ב-2017 יהיו עליית מחירי הסחורות בעולם והתחזקות הדולר. בד"כ כשהדולר מתחזק מחירי הסחורות יורדים אולם עכשיו אנחנו נמצאים במצב בו שני הפרמטרים הללו מתחזקים במקביל והם ילחצו כלפי מעלה את האינפלציה. צריך לזכור שלא צפויות הוזלות מחירים משמעותיות מכיוון שינויי חקיקה שהשפיעו בשנים האחרונות ולכן בלי נתון נוסף שילחץ את המחירים מטה נראה אינפלציה בקצב שנתי של 0.8% שזה מתקרב ליעדי בנק ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully