וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוונדי מאשרת כי היא במו"מ מתקדם למכירת המו"לית האוטון מיפלין ב-1.75 מיליארד יורו

יהודה שויצר

31.10.2002 / 23:52

קבוצת המשקיעים בראשות בלקסטון, כוללת את חברות ההשקעה הפרטיות ותומאס ה.לי פרטרנס, באין קפיטל ואפקס; האוטון מיפלין מוציאה לאור את טרילוגיית "שר הטבעות"



ויוונדי יוניברסל אישרה היום דיווחים בעיתונות כי היא נמצאת במו"מ מתקדם למכירת חטיבת האוטון מיפלין לידי קבוצת משקיעים בראשות בלקסטון בסכום של 1.75 מיליארד יורו (1.73 מיליארד דולר). קבוצת המשקיעים כוללת את חברות ההשקעה הפרטיות בלקסטון, ותומאס ה.לי פרטרנס, באין קפיטל ואפקס.



ויוונדי העמידה למכירה את חטיבת ההוצאה לאור שלה כחלק מתוכנית נרחבת להקטנת חובות, אולם הצעות הרכש שקיבלה במכרז לא ענו לדרישתה, והיא בחרה לפרק את החטיבה ולמכור אותה בחלקים. המו"לית האוטון מיפלין מוציאה לאור את טרילוגיית "שר הטבעות", וכותרים נוספים. בשבוע שעבר מכרה את נכסי ההוצאה לאור שמחוץ לארה"ב לקונצרן הצרפתי לגארדר, תמורת 1.2 מיליארד דולר.



קבוצת המשקיעים הנוכחית המתמודדת על רכישת האוטון היתה בין הקבוצות שהגישו הצעת רכש לחטיבה כולה, ונדחו על ידי ויוונדי.



האוטון מיפלין, מו"לית ספרים ידועה, נרכשה על ידי ויוונדי בשנה שעברה תמורת 2.2 מיליארד דולר. הצעת הרכש הנוכחית, לפי הדיווחים, עולה על 1.7 מיליארד דולר. סכום זה יסייע לויוונדי להקטין את חובותיה בני 19 מיליארד היורו, אותם התחייבה לקצץ באמצעות מכירת נכסים בשווי 12 מיליארד יורו. על פי הערכות עד לתום 2002 תמכור ויוונדי נכסים בהיקף של 5 מיליארד יורו.



מנגד, ייתכן שויוונדי תשתמש בהכנסות ממכירת האוטון כדי לממן קרב שליטה על חברת הטלקום הצרפתית סגטל. ויוונדי, בריטיש טלקום ו-SBC קיבלו הצעת רכש מידי וודאפון תמורת החזקותיהן בסגטל, המחזיקה בנכס יקר בדמות מפעילת הסלולר SFR. ויוונדי סירבה להצעה, ומנסה לגייס עתה הון כדי לממן הצעה נגדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully