וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הצמיחה של לוסנט התבססה על הונאה? רשות ני"ע בארה"ב חוקרת חשד לניפוח הכנסות ב-1999-2000

סוכנויות הידיעות

31.10.2002 / 11:50

דיווח "USA טודיי"; לפני שנתיים התריעה לוסנט בפני רשות ני"ע על בעיות חשבונאיות שגילתה בדיווח לשנת הכספים 2000; לוסנט רשמה ברבעון השלישי הפסד עשירי ברציפות



רשות ני"ע בארה"ב חוקרת חשדות לאי סדרים חשבונאיים בחברת לוסנט, כך דיווח העיתון "USA טודיי". החקירה מתמקדת בחשדות כי לוסנט ניפחה הכנסות בשנים 1999-2000. לפי הדיווח בעיתון צפויה לוסנט לקבל בימים הקרובים הודעת וולס, שבדרך כלל מגיעה בעקבותיה תביעה אזרחית.



לוסנט, אחת מיצרניות ציוד הטלקום הגדולות בעולם, נקלעה לקשיים עסקיים בעקבות המשבר בענף הטלקום. סדרה של אזהרות רווח והפסדי ענק זיעזעה את החברה בשנת 2001, והובילה את החברה להחלפת המנכ"ל וקיצוצים מסיוויים בכוח אדם והוצאות. למרות כל זאת רשמה לוסנט ברבעון השלישי הפסד, העשירי ברציפות עבורה. בשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר צברה לוסנט הפסדים של 12 מיליארד דולר.



בתקופה הנחקרת עתה על ידי רשות ני"ע עמד בראש לוסנט הנרי שאכט, המנכ"ל שהודח לפני כשנה ובמקומו מונתה פטרישה רוסו, המנכ"לית הנוכחית.



לפני שנתיים התריעה לוסנט בפני רשות ני"ע על בעיות חשבונאיות שגילתה בדיווח לשנת הכספים 2000. כתוצאה מכך תיקנה את תוצאותיה בדיעבד, והורידה את דיווח הרווח ב-679 מיליון דולר בשל עסקאות שנרשמו בצורה לא נאותה.



מקורות של "USA טודיי" אמרו כי החקירה תיגע בכמה מהסוגיות שעלו בתביעת משקיעים נגד לוסנט. המשקיעים תבעו את לוסנט בטענה כי מנהלי החברה רשמו מאות מיליוני דולרים של הכנסות מזויפות, שלא היו קיימות כלל, והכנסות ממכירות למפיצים, שנרשמו כמכירות למרות שהמפיצים היו זכאים לא לשלם עבור המוצרים במקרה שלא הצליחו למכור אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully