וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: בנק ישראל הותיר את ריבית ינואר על כנה - 0.1%

משה גולן

26.12.2016 / 16:16

ההחלטה של בנק ישראל מגיעה על רקע התחזקות השקל מול סל המטבעות בחודש החולף, ירידה מפתיעה במדד המחירים בנובמבר וכן לאחר שהפד העלה את הריבית לראשונה מזה כשנה

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
קרנית פלוג/דרור עינב

כצפוי, בנק ישראל הודיע היום (ב') כי הוא מותיר את הריבית בחודש ינואר על כנה, ברמה של 0.1%, רמת שפל כל הזמנים.

ההחלטה של בנק ישראל מגיעה על רקע התחזקות השקל מול סל המטבעות בחודש החולף, ירידה מפתיעה במדד המחירים בנובמבר וכן כשבועיים לאחר שהפד החליט לראשונה מזה כשנה להעלות את הריבית. מעבר לכך, הפד, כזכור סיפק תחזית "ניצית" למדי וכעת צופה 3 העלאות ריבית ב-2017, בעיקר בשל הצפי לעלייה בלחצים האינפלציונים.

במקביל להחלטת הריבית, חטיבת המחקר פרסמה עדכון לתחזית האינפלציה, הריבית והצמיחה. בדומה לתחזית הקודמת, הבנק צופה כי קצב האינפלציה יגיע לרמה של 1% (הגבול התחתון של יעד האינפלציה) לכל היותר ברבעון הרביעי של 2017.

ומה לגבי הריבית? בחטיבת המחקר מעריכים כי היא תעלה במהלך הרבעון הרביעי לרמה של 0.25% ול-0.5% במחצית השנייה של 2018.

בבנק ישראל מעלים, כצפוי, את תחזית הצמיחה ל-3.5% ב-2016, (לעומת תחזית קודמת של 2.8%) ול-3.2% ב-2017 (לעומת 3.1% בתחזית הקודמת), וזאת מפני שהצמיחה ברבעון השלישי הייתה גבוהה מהצפוי. ב-2018, צפוי קצב הצמיחה להסתכם ב-3.1%, כאשר בבנק מציינים כי הצמיחה תחזור להתבסס על יצוא ופחות על הצריכה הפרטית, שלמעשה מהווה "הקטר" המרכזי של המשק בשנים האחרונות.

המשקיעים ממתינים כעת למסיבת העיתונאים של נגידת הבנק קרנית פלוג ויהיה מעניין לראות כיצד היא תגיב לעמדות ה"ניציות" שהציגה העמיתה שלה בארה"ב, ג'נט ילן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully