וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: קוריאה, טייוואן וסינגפור איבדו גובה; עליות נרשמו בטוקיו

יהודה שויצר

1.11.2002 / 11:02

בתום המסחר ירד מדד הקוספי בדרום קוריאה ב-1.7%; מיזוהו הולדינגס, הבנק הגדול ביפאן, ירד ב-2.2% לאחר שהודיע כי ימחוק 13 מיליארד דולר של חובות אבודים



נתוני המקרו המאכזבים מארה"ב גררו את המדדים בטייוואן, סינגפור ודרום קוריאה מטה ביום המסחר האחרון לשבוע. הצמיחה הנמוכה מהצפוי של הכלכלה הגדולה בעולם עוררה חששות מחודשים כי ההתאוששות לה כולם ציפו תתמהמה עוד יותר.



בתום המסחר ירד מדד הקוספי בדרום קוריאה ב-1.7%, המדדים בסינגפור ובטייוואן ירדו אף הם בשיעור דומה. בטוקיו, מנגד, נרשמה עלייה בניקיי של מחצית האחוז.



את הירידות בבורסת דרום קוריאה הובילו היצואניות הגדולות ובראשן סמסונג אלקטרוניקס שירדה ב-1.6%; מתחרתה הייניקס השילה כ-4.2%. יצרנית הרכב יונדאי איבדה בתום המסחר 2.4% מערכה.



ביפאן דווקא שאבו עידוד מהדיווחים בארה"ב שעל פי הערכות יובילו את הבנק הפדרלי לקיצוץ נוסף בריבית במשק האמריקאי. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה ומהמניות הכבדות בניקיי, עלתה ב-4.4%. 70% ממכירות החברה הם לשוק האמריקאי. ניסן רשמה עלייה של 3.1%.



במגזר הפיננסים נרשמו ירידות שערים לנוכח העמימות שמפזר הבנק המרכזי של יפאן בנוגע לדרך שבה יתבצע ניקוי הבנקים מעומס החובות האבודים. מיזוהו הולדינגס הודיעה היום על כוונתה למחוק כ-80% מכלל החובות האבודים עד לשנת 2004. המחיקה צפויה להיות בהיקף של 13 מיליארד דולר. מיזוהו ירד ב-2.2% והבנק המתחרה UFJ רשם אף הוא ירידה דומה.



ענף האלקטרוניקה והשבבים רשם עליות בהובלת NEC, שהתחזקה ב-1.8%; סוני עלתה ב-1.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully