וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: כדאיות ההשקעה במניות קטנה עוד יותר לאור התפרקות ממשלת האחדות והתגברות אי היציבות בשווקים

גולן פרידנפלד

1.11.2002 / 11:59

כלכלני הבנק סבורים כי בעקבות הירידות החדות באג"ח השקליות והתנודתיות הגבוהה המאפיינת שווקים אלו, כדאי למשקיעים להתמקד בסדרות לטווח הקצר-בינוני



"כדאיות ההשקעה במניות קטנה היום עוד יותר לאור חוסר הוודאות השוררת בשווקים לאחר התפרקות ממשלת האחדות ולאור התשואות הגבוהות בשוק איגרות החוב ובמכשירי השקעה סולידיים אחרים", כך סבורים כלכלני בנק הפועלים. "רמת אי הוודאות בשוק ההון רק גברה עם התפרקות ממשלת האחדות, אומרים הכלכלנים בסקירתם השבועית, "והחשש גובר עתה על רקע הרכב הממשלה הצפוי, העברת התקציב לשנת 2003 והורדת דירוג האשראי הפנימי של ישראל גם על ידי S&P (לאחר שהורד בשבוע שעבר על ידי פיץ')".



לגבי האפיק המט"חי, סבורים הכלכלנים כי שער הדולר צפוי להתחזק על רקע התפרקות ממשלת האחדות והורדת הדירוג אתמול ע"י סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פורס. יחד עם זאת, הכלכלנים סבורים כי פוטנציאל הפיחות בשקל מוגבל, שכן במקרה ששער הדולר יגיע ל-5 שקלים צפוי הנגיד קליין להעלות את הריבית ולבלום את המשך העליות בשערו של המטבע האמריקאי.



כלכלני הפועלים סבורים כי בעקבות ירידות השערים החדות באיגרות החוב השקליות והתנודתיות הגבוהה המאפיינת שווקים אלו כדאי למשקיעים להתמקד בסדרות לטווח הקצר-בינוני (עד שנתיים), תוך דגש על מק"מים (לפרטיים יש פטור ממס עד סוף 2003). בנוסף, מומלץ להתמקד בגילונים הפטורים ממס (2270, 2301, 2302), הנסחרים בתשואת מק"מ + 1.3%, בחישוב שנתי.



לגבי האפיק המדדי מציינים הכלכלנים כי הריביות הגבוהות שיש היום בתוכניות החסכון ותחזיות האינפלציה לשנה הקרובה מצביעות על תשואות גבוהות (גם בהשוואה היסטורית) באפיק זה ומגדילות את האטרקטיוויות שלו. הכלכלנים ממליצים למשקיעים לבחון השקעה באמצעות סדרה חדשה של אג"ח גליל החדש (5501) לטווח של 5 שנים. על איגרת זו חלים כללי המיסוי החדשים מתוקף המלצות ועדת רבינוביץ', כלומר שיעור מס של 15% בלבד לפרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully