וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' מצמצם את חטיבת מחקר האשראי בהונג לקונג לאנליסט אחד

יהודה שויצר

1.11.2002 / 12:29

המהלך לקיצוץ מחלקות המחקר באסיה הגיע לאחר שמספר עסקות אג"ח גדולות טורפדו על ידי ממשלות באזור; בתי השקעות רבים קיצצו גם את נוכחותם בישראל



מריל לינץ' ממשיך לצמצם נוכחותו בעולם. בית ההשקעות הודיע היום על כי יקצץ בחטיבת מחקר האשראי האסייתית הממוקמת בהונג קונג לכדי אנליסט אחד בלבד. בחטיבה היו עד לאחרונה ארבעה אנליסטים.



המהלך של מריל לקיצוץ מחלקות המחקר באסיה הגיע לאחר שמספר עסקות אג"ח גדולות טורפדו על ידי ממשלות באיזור וארגונים גדולים. הממשלות, שחששו כי התקופה הנוכחית הינה מסוכנת מדי להנפקות, דחו אותן לזמנים טובים יותר.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה של 6% בהיקף עסקות האג"ח באסיה ל-102 מיליארד דולר.



מהלך זה של קיצוץ נציגויות בעולם על ידי בתי השקעות הפך לנרחב ביותר. רק השבוע נמסר כי בית ההשקעות האמריקאי ליהמן ברדרס פיטר שני בנקאים להשקעות ממשרדו בתל אביב. בישראל קיצצו גם CSFB וגולדמן סאקס את נציגותיהם.



לאחרונה נמסר כי בית ההשקעות CSFB פיטר 20% מכלל בנקאי ההשקעות שלו. בתחילת החודש מסרה החברה כי בכוונתה לקצץ כ-5%-7% מכלל כוח העבודה, המסתכמים ב-1,750 משרות. נמסר גם כי בעוד שבמחלקות מסוימות הקיצוץ היה צנוע בלבד, מחלקת ההשקעות ספגה את הקיצוץ האגרסיווי ביותר.



השבוע גם דווח כי גולדמן סאקס צפוי לקצץ 800 משרות בתחום בנקאות ההשקעות באירופה. בנפרד, דיווח "דיילי טלגרף" כי סלומון סמית ברני, בנק ההשקעות של סיטיגרופ, יפטר כ-80 עובדים ממשרדו בלונדון.



המיתון הקשה בתחום בנקאות ההשקעות היכה קשות ברווחיהם של השחקנים הגדולים והקטנים בענף כאחד. לאחר מהלך התרחבות עצום בשלהי שנות התשעים, נבלמה יכולתם של הבנקים לצמוח עם נפילת שוק המניות, הקיפאון בשוק ההנפקות וההאטה הקשה בשוק המיזוגים. כתוצאה מכך קיצצו בנקים רבים אלפי משרות. מתחילת השנה קוצצו כ-60 אלף משרות בענף בנקאות ההשקעות, בעקבות המשבר הקשה בענף.



לפי הערכות צפוי כוח האדם בתחום בנקאות ההשקעות לעבור קיצוץ של 10%-15%, שחלקו יתבצע באירופה, ומרביתו בניו יורק ואסיה. מריל לינץ', הברוקר הגדול ביותר בארה"ב, שוקל קיצוצים של 250-300 משרות בחטיבת בנקאות ההשקעות, דיווח "ניו יורק פוסט". אם יתממש, יהיה זה סבב הפיטורים השישי בחברה מאז תחילת המפולת בשווקים ב-2000. עד כה קיצץ מריל 17,400 משרות, 25% מכוח העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully