וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים העסקיים: חשש להסדר כובל בין "המודיע" ל"יתד נאמן"

אליסה אודנהיימר

1.11.2002 / 13:17

העיתונים טענו, בין היתר, כי כל אחד מהם פונה לקהל יעד שונה - ולכן, אין הם מתחרים זה בזה



העיתונים "המודיע" ו"יתד נאמן" משתפים פעולה זה שנים בכל הקשור לפרסום ושיווק, וקיים חשש להסדר כובל אסור ביניהם - כך עולה מתגובה שהגיש הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, לבקשת שני העיתונים לאישור הסדר כובל ביניהם.



העיתונים פנו לבית הדין בבקשה לאשר איחוד מערכות השיווק שלהם, שיהיו ממוקמות בירושלים ובבני ברק. כיום, כל אחד מהעיתונים מפעיל מוקד עצמאי - האחד בירושלים והשני בבני ברק. העיתונים טענו, בין היתר, כי כל אחד מהם פונה לקהל יעד שונה (המודיע לזרם החסידי, יתד נאמן לזרם הליטאי) ולכן, אין הם מתחרים זה בזה.



הממונה מציין בתגובתו, שהוגשה באמצעות עו"ד תמר דולב, כי בדיקות מקדמיות שערך העלו, כי העיתונים מקיימים שיתוף פעולה הדוק זה שנים, בכל הנוגע לפרסום בעיתונים. לטענתו, הנתונים מעוררים חשדות גם בדבר תיאום מחירים לכאורה בין העיתונים - הן במחירי העיתונים הן בעלויות הפרסום.



לטענת הממונה, נראה כי קיומו של שיתוף פעולה בין העיתונים, במתכונת העולה מהנתונים שבפניו, הוא בבחינת הסדר כובל, שמעולם לא התבקש עליו אישור.



לטענת הממונה, אם יסתבר שהעיתונים מתחרים זה בזה, זהו שיתוף פעולה אופקי אסור בין מתחרים, מהסוג החמור ביותר. הוא מציין כי קיימים נתונים הסותרים את טענת העיתונים ולפיה הם פונים לקהל קוראים שונה.



הממונה על ההגבלים העסקיים סבור כי קיימות אינדיקציות לכך שהעיתונים מתחרים על קהל המפרסמים וכי בשוק זה הם מתחרים אופקיים.



בנוסף, על פי מידע שהובא בפני הממונה, נוהגים העיתונים להפעיל לחצים על ציבור המפרסמים ועל משרדי פרסום כדי שיפרסמו בשני העיתונים במקביל, במקום לפרסם באחד מהם בלבד.



נוכח כל אלה, ונוכח היעדר כל תשתית ראייתית ליתרונות כלשהם לציבור הגלומים בהסדר אשר העיתונים מבקשים לאשר, סבור הממונה על ההגבלים העסקיים כי אין לאשר הסדר המאחד את מערך השיווק של העיתונים (הע 7008/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully