וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מט"ח: הדולר נחלש בכ-0.2% - היציג נקבע על 4.756 שקלים

גולן פרידנפלד

1.11.2002 / 13:38

הבנק הבינלאומי: "האיום של פיחות חד קרוב יותר מתמיד על רקע התפרקות ממשלת האחדות"; סוחרים בשוק: "אף אחד לא באמת יודע מה תהיה ההשפעה של התפרקוות ממשלת האחדות על שער הדולר"

יום המסחר בשוק המט"ח התאפיין בחולשה בשערו של הדולר מול השקל. הדולר פתח בירידה של 0.3% לעומת היציג שנקבע אתמול ונסחר ברמה של 4.751 שקלים. במהלך המסחר התחזק מעט הדולר ונסחר ברמה של 4.758 שקלים. בסופו של יום המסחר נקבע שערו ברמה של 4.756 שקלים - ירידה של 0.2% מהיציג של אתמול.

סוחרים בשוק המט"ח נשמעו מבולבלים הבוקר: "אף אחד לא באמת יודע מה תהיה ההשפעה של התפרקות ממשלת האחדות על שער הדולר, ולהערכתנו צריך להיזהר מאד ממי שאומר שהוא יודע". היום כל שנותר הוא לסחור בדולר על פי קריטריונים טכניים, כלומר למכור מעל 4.77-4.79 שקלים ולקנות ברמות שמתחת ל-4.70 שקלים".

כלכלני הבנק הבינלאומי סבורים כי השקל ימשיך להיתמך בפער הריביות הגבוה כאשר האיום להתפרצות מחודשת של הפיחות קרוב יותר מתמיד. עוד מציינים כלכלני הבינלאומי כי הורדת דירוג החוב הפנימי של ישראל ע"י חברת דירוג האשראי הבינלאומית סטאנדרד אנד פורס הינה איתות לחששות בדבר התערערות היציבות הפיננסית הפנימית של ישראל ואי עמידה במשמעת פיסקלית נדרשת. אלו צפויים לתמוך במגמת הפיחות בשקל, הוסיפו הכלכלנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully