וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי בניו יורק לבתי ההשקעות בוול סטריט: נקו את האורוות או שתתייצבו לחקירות

יהודה שויצר

1.11.2002 / 14:04

אליוט ספיצר דרש מ-10 בתי ההשקעות המובילים לממש רפורמה מקיפה בענף תוך הפסקת כל ניגודי העניינים, או שיתחילו להתרגל להתייצב לחקירות



התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, פירסם היום אזהרה לבתי ההשקעות בוול סטריט. תחברו אלינו במימוש רפורמה מקיפה בענף תוך הפסקת כל ניגודי העניינים, או שתתחילו להתרגל להתייצב לחקירות, אמר ספיצר.



במפגש עם 10 בתי ההשקעות המובילים, אמר ספיצר כי לא ירפה עד אשר יביא "לניקוי אורוות", מלא בענף. "אין לי בעיה לחפור בתוך קבצי דואר אלקטרוני, גם אם זה ייקח לי חמש שנים", אם זה יסייע בחשיפת עדויות נוספות כנגד חברות.



ספיצר, שהפך ללוחם הגדול בשחיתויות בוול סטריט, שם לו למטרה לנקות את וול סטריט מתחלואיה. לאחרונה קרא ספיצר לבעלי מניות של חברות לפעול להידוק הפיקוח על המגזר התאגידי ובמקביל התחייב להגביר את מאמציו להגן על המשקיעים. "אינכם יכולים עוד להיות פאסיוויים", אמר אז ספיצר, בעת שנשא דברים בפני מאות מבכירי המשקיעים המוסדיים בארה"ב. "בעלי המניות חייבים ללמוד לעמוד על שלהם מול מנהלים של חברות בורסאיות, ולשאול אותם האם שילשלו לכיסם רווחים במסגרת הקצאות מניות בהנפקות ציבוריות ראשונות בתמורה לעסקות חיתום שהעניקו לבנקי השקעות. במידה שיתברר שכך אכן קרה", אמר ספיצר, "יש לדרוש מהם להשיב את הכספים הללו, שכן הם שייכים לחברה".



10 בתי ההשקעות, שמבול הפרשיות הוביל לשחיקת האמון בהן עד עפר, מסרו אתמול כי הם מוכנים לשלם עד מיליארד דולר כדי ליישב את החקירות שעורכות הרשויות בארה"ב נגדן.



במסגרת ניסיון להגיע להסכמה עם רשויות ני"ע והחוק בארה"ב באשר לעתידו של ענף בנקאות ההשקעות, מורגן סטנלי, קרדיט סוויס פירסט בוסטון ואחרים שוקלים הפרדת מחקר מתחום בנקאות ההשקעות או השקעה בהקמת חברות עצמאיות אשר יערכו מחקר במניות.



שלשום נקטה סיטיגרופ בצעד מקדים לתוכנית הכלל ענפית והודיעה על הקמת חברה נפרדת שתרכז את פעילות הברוקרים והאנליסטים של הבנק. בראש החברה תעמוד סאלי קראוצ'ק, לשעבר מנכ"לית סנפורד ברנסטין, חברה שלה מוניטין ללא רבב במחקר מניות.



התוכנית אותה הציעו רשות ני"ע והתובע הכללי של ניו יורק ספגה ביקורת, שכן הבנקים עצמם יידרשו לממן את הגופים שאמורים לערוך מחקר עצמאי. לפי ההצעה, ישלם כל בנק 10-20 מיליון דולר למשך חמש שנים תמורת שירותי מחקר.



מחלקות המחקר של בנקי ההשקעות בוול סטריט מצויות בחודשים האחרונים תחת בדיקות קפדניות. אחת הטענות העיקריות, היא שאנליסטים המליצו ללקוחותיהם על מניות למרות שבשיחות פרטיות לעגו להן. מטרתם היתה לדאוג להמשך תזרים העמלות מפעילות בנקאות ההשקעות. חשש נוסף הוא, שמניות בהנפקות ראשוניות מבוקשות הוקצו למנהלי חברות, כאשר חברותיהם שימשו כלקוחות הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully