וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני לאומי: המגמה השלילית בשוק המניות התגברה; צפויה תנודתיות גבוהה בשוק איגרות החוב בשבוע הקרוב

גולן פרידנפלד

1.11.2002 / 14:28

ממליצים להתמקד באפיקים הקצרים בשל אי הוודאות; גיוס ההון הגדול של האוצר המתוכנן לחודש נובמבר אינו מעודד



"העלייה האחרונה ברמת חוסר הוודאות ודאי אינה מעודדת פעילות בשוק המניות, וההשקעה בבורסה אינה מתאימה למשקיע הסולידי", כך מציינים הבוקר כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית. הכלכלנים מציינים כי למרות שסה"כ התנהל המסחר בבורסה באוקטובר ברגיעה ביחס לספטמבר הסוער, הרי שייתכן שהמגמה השלילית דווקא התגברה.



באוקטובר רשם מדד המעו"ף אומנם "רק" תשואה שלילית של 5.5% לעומת תשואה שלילית של 7.9% בספטמבר, אך בספטמבר נרשמה מגמה שלילית מאוד גם ברחבי העולם לעומת מגמה חיובית למדי במדדים אלו באוקטובר (מלבד יפן). בנוסף, אחוז הימים שנסגרו בירידות נותר גבוה ועמד החודש על 61% (פעם רביעית השנה שהאחוז גבוה מ-60), מתחילת השנה ירד מדד המעו"ף ב-29%, ועדיין לא נרשם חודש בו היו יותר ימים חיוביים משליליים.



גם לגבי שוק איגרות החוב, הכלכלנים אינם אופטימיים. בטווח הקצר ביותר צפוי שוק איגרות החוב לסבול מתנודתיות רבה עקב חוסר הוודאות הגוברת במשק. גם המצב הביטחוני מפנים ומחוץ (האיום העיראקי) מוסיפים לערעור היציבות. עדות לכך היא פרסום תוכנית הגיוס של האוצר בחודש הקרוב.



"היקף הגיוס בחודש זה לא מוסיף אופטימיות למצב אלא להפך.



היקף גיוס ההון הסחיר בחודש נובמבר יהיה בסכום של 4.5 מיליארד שקל לעומת 3.5 מיליארד שקל שגויסו בחודש אוקטובר ו-3 מיליארד שקל שגויסו בחודש ספטמבר. היקף זה נגזר גם מהפדיונות הגבוהים בשוק המקומי. גם הרכב הגיוס אינו מעודד. למרות שהמגמה המוצהרת של משרד האוצר הנה גיוס של איגרות חוב שאינן צמודות והארכת הטווח לפדיון, נראה כי בחודש נובמבר יחרוג האוצר ממדיניות זו. הגיוס הצמוד יהווה 53.3% מכלל הגיוס, ומסתמנת מגמה של קיצור הטווח (מגמה הנובעת מתנאי השוק). משקלם של ה"שחרים" מהווה 30% מסך איגרות החוב המונפקות ומשקלם של ה"גילונים" מהווה 16.7% מסך איגרות החוב המונפקות.



בשל חוסר היציבות הצפוי ממליצים הכלכלנים להיתמקד באפיקים הקצרים ומציינים כי, "לנוכח התשואות הקיימות במכשירים צמודי המדד קייימת, לפחוות לעת עתה אטרקטיוויות באחזקות מכשירים צמודים לטווח הקצר והבינוני, שמקטינים את חשיפת המשקיע להיתפרצות אינפלציונית.



בסיכום שבועי ירד מדד אגרות החוב הממשלתיות הצמודות ב- 0.23%. מדד אגרות החוב הממשלתיות השקליות נשאר ללא שינוי ומדד אגרות החוב הממשלתיות הצמודות למט"ח עלה בסיכום שבועי ב-0.37%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully