וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק פינטו: "לקחת 'פסק זמן' בתחום הרגולציה"

28.12.2016 / 11:26

בדברים שנשא בוועידת התחזיות אמר מנכ"ל בנק הפועלים כי בשנתיים האחרונות חווה השוק שורה של רפורמות וחוקים שטילטלו אותו ."חלקם מתבקשים, אבל חלקם מהווים צעדי הלאמה והתערבות בוטה בשוק החופשי שפוגעת במשק"

אריק פינטו.
אריק פינטו

"בשנתיים האחרונות חווינו שורה של רפורמות, חוקים חדשים, רגולציה ותקנות שמטלטלים את המגזר הפיננסי", כך אמר מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו בוועידת התחזיות. "חלקם מתבקשים, אבל חלקם מהווים צעדי הלאמה והתערבות בוטה בשוק החופשי שפוגעת במשק. מספיק לראות מה קרה לגולן טלקום, כדי להבין את ההשלכות של רגולציה שיוצרת חוסר ודאות בקרב משקיעים, ומייצרת תחרות קצרת טווח אשר אינה מאפשרת רווחיות בת-קיימא".

לדברי פינטו, "אף משקיע או יזם לא יגיע למקום שבו מפחיתים ערך מנכסים שהושבחו בהשקעה ובעמל, ולמקום שבו מבצעים פעולות של הלאמה והתערבויות עסקיות המנוגדות למשק חופשי ופתוח. מחקר עדכני של S&P מראה, כי למרות הניסיונות הרבים של בנקים לייעל את המערכות על ידי קיצוץ בעלויות, דווקא היעילות שלהם נמצאת במגמת ירידה, בעיקר בשל הצורך להמשיך לעמוד בדרישות הרגולטור המחייבות השקעה בתשתיות והגדלת הוצאות. וזאת, כשברקע ריבית נמוכה וצמיחה מוגבלת. בישראל, מדינה שעד היום נחשבה שוק חופשי, הגענו למצב מטריד שבו נבחרי ציבור ורגולטורים קובעים את גובה העמלות והמחירים".

"אני קורא למקבלי ההחלטות לקחת פסק זמן: לעשות "הפוגה" חקיקתית ורגולטורית בנוגע למערכת הפיננסית על מנת לאפשר למערכת להסתגל למצב החדש, ובעיקר על מנת שהמשק לא ימצא את עצמו במשבר", אמר פינטו. "אני מבטיח לכם כי תשיגו תוצאות טובות יותר אם תשקיעו את המאמצים בעשייה משותפת. יש להמשיך ברגולציה אחראית, אבל לא להלאים את המערכת. ובעיקר יש לזכור שיש לנו אינטרס משותף: צמיחה מכלילה שמחלחלת לכל שכבות המשק. לשר האוצר אני קורא לשלב ידיים עימנו, ולראות בבנקים שותף ולא אויב. אני מתחייב שבנק הפועלים יירתם ברצון להתמודד עם כל אתגר שהמשק ניצב בפניו, ומשוכנע שגם חבריי בבנקים האחרים יצטרפו למאמץ שמטרתו להבטיח את המשך צמיחת המשק".

פינטו התייחס גם לצפוי במשק בשנים הקרובות ואמר כי "תחזיות הן עניין מורכב ומסובך מאוד. במיוחד כאשר מדובר בסביבה עסקית מורכבת, שמציבה אתגרים רבים לצד הזדמנויות: סביבה מאקרו כלכלית מאתגרת, הכוללת צמיחה מוגבלת, ריבית נמוכה במונחים היסטוריים לצד אי ודאות ותנודתיות גבוהה; רגולציה אקטיבית ואינטנסיבית, המבטאת ריאקציה למשבר הפיננסי של 2008 ונדחפת על ידי זרם אנטי ממסדי, בעידוד פוליטיקאים שלא בכל המקרים מבחינים בין טובת הציבור לאינטרס הפוליטי; תמורות גיאופוליטיות כתוצאה מאובדן אמון של הציבור בממסד הוותיק; שינויים טכנולוגיים, היוצרים עולם חדש ומשבשים את סדרי העבודה הקיימים; ופרופיל חדש של לקוח. כזה שיש לו ציפיות וערכים אחרים. הוא פועל במגרשי משחקים דיגיטליים ומתנהל מול עסקים וארגונים באמצעות דיאלוג - רק בנקים שישכילו לנווט בין כל אלה ולהיערך באופן מדויק, יוכלו להתגבר על האתגרים של העולם החדש ולשגשג בו. אך לא צריך רק לנווט, צריך גם לבנות.

לבנות תשתיות שיעמדו בפני רעידות האדמה הגלובליות והמקומיות. תשתיות פנים ארגוניות המבוססות על טכנולוגיות חדשות, לצד פיתוח מודלים מתקדמים של ניהול הון ואופטימיזציה של משאבים, תמחור וניהול המאזן".

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully