וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מיקרוסופט יורדת ב-2.5% וגוררת את הנאסד"ק מטה; הדאו יורד ב-0.3% בעקבות נתוני מקרו גרועים

רן דוידוב

1.11.2002 / 23:15

בסיום המסחר היום פצוי בית המשפט הפדרלי בארה"ב לפסוק בעניין מיקרוסופט; סיגנה נופלת ב-6%; IBM ו-EMC יורדות בכ-1%



יום המסחר האחרון לשבוע זה עומד בסימן חדשות מתחום המקרו בארה"ב. עלייה נוספת בשיעור האבטלה והירידה בשיעור ההוצאה האישית שולחות את המדדים מטה. הדאו ג'ונס, שטיפס במהלך אוקטובר ב-10.6%, פותח את נובמבר בירידה צנועה של 0.3%. הנאסד"ק שהוסיף 13.4% בחודש שעבר יורד ב-1%.



שיעור האבטלה בארה"ב עלה באוקטובר לרמה של 5.7%. העלייה היתה מתונה מהערכות לרמה של 5.8%. בחודש ספטמבר עמד שיעור האבטלה בארה"ב ברמה של 5.6%. עוד נמסר כי המשק האמריקאי איבד 5,000 משרות נוספות באוקטובר, לאחר שאיבד 43 אלף בספטמבר. התחזיות היו כי באוקטובר נתון זה יהיה ללא שינוי. מאז מארס 2001 הכלכלה האמריקאית השילה יותר מ-1.5 מיליון משרות. העלייה הנוכחית בשיעור האבטלה מספקת אומדן נוסף לעומקו של המיתון ששורר בארה"ב.



שיעור ההוצאה האישית, אחד המנועים לצמיחה כלכלית, נפל ב-0.4% באוקטובר. משרד המסחר האמריקאי מסר כי זוהי הירידה הראשונה מאז נובמבר 2001. למרות זאת, ההכנסה האישית צמחה בחודש זה ב-0.4%.



בשעה 17:00 שעון ישראל, כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר, צפוי להתפרסם מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני בארה"ב. על פי הערכות, המדד יירד באוקטובר לרמה של 48.9 נקודות מ-49.5 נקודות בספטמבר. ראוי לציין כי כל קריאה במדד הנמוכה מ-50 נקודות מבשרת כי המגזר היצרני מתכווץ.



היום לאחר הסגירה בית המשפט הפדרלי בארה"ב צפוי לפסוק בעניין מיקרוסופט. בפסיקה צפוי בית המשפט להכריע באם לקבל את הסכם הפשרה שמיקרוסופט הגיעה אליו עם הממשלה או לדחותו ולהטיל על חברת הענק מגבלות. מניות החברה יורדות ב-2.5%.



IBM ו-EMC מאבדות גובה לאחר שמריל לינץ' העריך שהחולשה בענף טכנולוגיית המידע תגלוש לשנת 2003. החולשה תפגע במיוחד בחברות שהוזכרו לעיל. שתיהן יורדות כעת בכ-1%.



חברה נוספת שתופסת היום את אור הזרקורים היא סיגנה (סימול CI). רשות ני"ע בארה"ב (SEC) פתחה בחקירה לא רשמית כנגד חברת ביטוחי הבריאות סיגנה. החקירה נפתחה לאחר שסיגנה פירסמה שתי אזהרות רווח בחודש אחד. ברבעון השלישי רשמה החברה הפסד של 877 מיליון דולר, לעומת רווח של 270 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות צמחו ב-9.2% ל-5.22 מיליארד דולר. מניותיה נופלות ב-6%, לאחר שאיבדו 38% עם פרסום אזהרת הרווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully