וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאת הליכים לאופנת קפה: צברה חובות בסך 48 מיליון שקל

אבי שמול

31.10.2002 / 22:49

המצב הבטחוני והסגר על עזה דירדרו מצבה של הרשת המעסיקה 230 עובדים ב-34 חנויות בארץ; כמו קמעונאיות רבות אחרות, גם קפה נפגעה מהירידה במספר הקונים בקניונים



רשת חנויות האופנה קפה, המונה 34 חנויות ברוב הקניונים ומרכזי הקניות הגדולים, נקלעה לבעיית נזילות לאחר שצברה חובות כספיים בסך 48 מיליון שקל והיא בסכנת חדלות פירעון. בעל הרשת, איש העסקים יאיר דר, פנה לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה למינוי נאמן ומתן צו הקפאת הליכים, בכדי למנוע מצב שבו תדרש לפרוע את התחייבויותיה השוטפות. השופטת בלהה גלאור החליטה אתמול לקבל את הבקשה ולמנות את רו"ח אלי שמעוני לנאמן להסדר הנושים.



רשת האופנה קפה, שנוסדה בשנת 1989, נוהלה מטירת הכרמל והעסיקה באופן ישיר 230 עובדים, שעבדו בו21 סניפים שהיו בבעלות החברה. שאר החנויות הופעלו באמצעות זכיינים. מהבקשה, שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד ירון טיקוצקי ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, עמיר, עולה כי הרשת ביססה את עיקר רכישותיה במתפרות בשטחי יהודה ושומרון ובחבל עזה. בדיון התברר כי שני הגורמים שהביאו יותר מכל לפגיעה במצב הרשת היו הסגר על השטחים כתוצאה מהמצב הבטחוני מאז אוקטובר 2000, שגרם לפגיעה באספקת המוצרים. כמו קמעונאיות רבות אחרות, גם קפה נפגעה מהירידה במספר הקונים בקניונים.



טיקוצקי טען כי הרשת שיגשגה בשנים האחרונות, אולם ניתוח תזרים המזומנים הביא למסקנה כי במידה ולא תכנס להקפאת ההליכים, תאבד את הנכס היקר ביותר שלה - פלטפורמת המכירה הפרוסה ב-34 החנויות. בנק דיסקונט שהוא הנושה העיקרי והיחיד של החברה, נתן את הסכמתו למהלך ואילו חברת רזוטקס, שהינה הספק הגדול ביותר, הביעה עניין לרכישת החברה, ואף נתנה הסכמה עקרונית לגיבוש הסדר, הכולל הזרמה מיידית של 1 מיליון שקל לתפעול החברה ומתן 4 מיליון שקל נוספים לתהליך ההבראה.



השופטת ציינה בהחלטתה כי בתקופת ההקפאה יגישו בעלי המניות בחברה תצהיר ובו פירוט נכסיהם מכל סוג, ויתחייבו שלא לעשות דיספוזיציה בנכסיהם. עוד הוחלט כי בתוך 14 יום יגובש תקציב הפעלה מוסכם לתקופת ההקפאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully