וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש קרנות של הביטוח הלאומי ששווה לכם להכיר

4.1.2018 / 8:20

לביטוח הלאומי יש חמש קרנות המסייעות בפיתוח שירותים ותשתיות בקהילה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, כגון נוער במצוקה, ילדים בסיכון, נכים וקשישים, במטרה לשפר את רווחתן ולהרחיב את מעגל ההזדמנויות שלהן

בביטוח הלאומי פועלות חמש קרנות אשר תפקידן הוא לסייע לאוכלוסיות בסיכון ולאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. הקרנות פועלות בשיתוף עמותות, רשויות מקומיות וחברות. בקשות לסיוע מגיעות לקרנות באמצעות "קול קורא" שהקרנות מפרסמות או בעקבות פניות יזומות של גופים ציבוריים / עמותות / חברות לתועלת הציבור.

סמכות הקרנות לפתח שירותי רווחה מעוגנת בחוק, והקרנות פועלות על פי תקנונים לבחינת הפרויקטים ולהשתתפות במימונם.

הכירו את חמש הקרנות ודוגמאות לדרך שבה הן מסייעות לפיתוח שירותים ותשתיות בקהילה:

קרן מפעלים מיוחדים

תפקידה של הקרן הוא לסייע לגופים לפתח שירותים חברתיים ניסיוניים וחדשניים עבור אוכלוסיות במצבי סיכון, כגון: אנשים עם מוגבלויות, אסירים משוחררים, ילדים עם צרכים מיוחדים, קשישים במצבי סיכון הסובלים מאלימות ובדידות, משפחות בסיכון עקב אלימות במשפחה, עוני והזנחה, דורשי עבודה, דרי רחוב ועוד.

תכניות אלו מסייעות בשילובן בקהילה ובשיפור איכות חייהן של אוכלוסיות אלו.

הקרן מסייעת לגופים שרוצים ליזום פרויקטים חברתיים לפיתוח שירותי רווחה עתידיים לאוכלוסיות בסיכון. הקרן מלווה את היזמים בפיתוח תכניות חדשניות ומסייעת להם במימון ההפעלה הניסיונית, וכן מממנת מחקרי הערכה על התכניות.

דוגמאות לפרויקטים שנעשו בתמיכת הקרן: מיזם הפגת בדידות בקרב זקנים; מיזם מהפיכה בהשכלה הגבוהה - הקמת מרכזי תמיכה עבור סטודנטים עם מוגבלויות בעשרות מוסדות להשכלה גבוהה על מנת לאפשר שוויון הזדמנויות אמיתי באקדמיה ופתיחת אופק תעסוקה.

הקרן לפיתוח שירותים לנכים

הקרן מסייעת לגופים המבקשים לפתח שירותים לאנשים עם מוגבלויות, כדי לשלבם בחברה ובעבודה, תוך יצירת שוויון הזדמנויות אמיתי ולשפר את רווחתן.

הקרן תומכת ומסייעת בפיתוח שירותים בתחומי החינוך המיוחד והגיל הרך; הקמת מרכזי יום טיפוליים לאנשים עם מוגבלות קשה; פיתוח טכנולוגיה מסייעת; שיקום תעסוקה לנכים; דיור מוגן בקהילה; פעילויות פנאי וספורט; שיפור תנאים פיזיים במוסדות ורכישת ציוד לשיקום וסיוע בהנגשה לנכים במבנים ציבוריים. הקרן גם מסייעת בשיפור איכות החיים והשירותים במוסדות.

דוגמאות לפרויקטים שנעשו בתמיכת הקרן: הקמת מערך טיפול לילדים עם מוגבלויות ועיכובים התפתחותיים בקרית מלאכי; מיזם תקשוב כהשתלבות – הענקת מחשבים וטכנולוגיה מסייעת לילדים עם מוגבלות קשה לצרכים לימודיים וחברתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הקרן לילדים ובני נוער בסיכון

תפקידה לקדם טיפול בנוער ובילדים בסיכון. פעילותה של הקרן מכוונת לתת מענה לכל אותם ילדים ובני נוער אשר נמצאים בסיכון בשל הזנחה, התעללות, אלימות ופגיעה מינית, לרבות ילדים ובני נוער עוברי חוק, המשתמשים בסמים או החשופים לתנאי חיים מסכנים.

הקרן עוזרת בפיתוח תכניות להכנת מתבגרים לחיים עצמאיים ולמניעת תלות עתידית בקצבאות הביטוח הלאומי, תוך פיתוח מסוגלות לתעסוקה.

לקרן שיתופי פעולה משמעותיים עם משרדי העבודה והרווחה, החינוך, הבריאות, הקליטה ומשרד הכלכלה, וכן מיזמים משותפים עם קרנות, ארגונים ציבוריים וארגונים עסקיים.

דוגמה לפרויקט שנעשה בתמיכת הקרן: ניידות על"ם - תכנית עתיד בטוח לטיפוח מסוגלות תעסוקתית בקרב בני נוער בסיכון.

הקרן לקידום תכניות סיעוד

אחד ממאפייני התקופה שבה אנו חיים הוא העלייה בתוחלת החיים. עם זאת, הישג זה גם הוליד צורך בטיפול ממושך ברווחת האוכלוסייה הבוגרת ולשם כך הוקמה הקרן.
הקרן פועלת לכך שהקשיש יישאר בביתו ובקהילה מתוך הבנה ששם נמצאת סביבתו התומכת.

הקרן מסייעת בפיתוח תשתיות לשירותים בקהילה כמו מרכזי יום ומועדוני מופת, עבור קשישים המוגבלים בפעילות יומיומית. בצד זה, מסייעת הקרן גם בפיתוח ושיפור השירותים לקשישים מוגבלים שנמצאים במוסדות - בתי אבות ציבוריים ופרטיים לשיפור איכות חייהם, ואף מסייעת בפיתוח מודלים חדשניים לתפעול מסגרות לקשישים מוגבלים בקהילה ובמוסדות, כגון: תפעול מחלקות תשושים בשיטת אשכולות דיור, הפעלת מרכזי יום במודל עבודה גמיש של משמרת שנייה ותכנית משפחות מלוות לקשישים מוגבלים עריריים.

פרויקטים לדוגמה: פיתוח מוקד 24/7 לחולים דמנטיים ולחצני מצוקה חכמים; קבוצות תמיכה לבני משפחה המטפלים בקשישים דמנטיים; קהילה תומכת במסגרת סל שירותי סיעוד בבית הקשיש.

אילוסטרציה. ShutterStock
חלק מהישגי התקופה שבה אנו חיים הוא העלייה בתוחלת החיים/ShutterStock

קרן מנוף

מדי שנה, ישנם עשרות אלפי מקרים של תאונות עבודה בישראל. הקרן פועלת לצמצום תאונות בעבודה באמצעות מימון איתור סיכונים מקצועיים ומפגעים בטיחותיים במקומות עבודה, וסיוע בפעולות הדרכה ובמבצעי הסברה ופרסום.

כמו כן, הקרן מסייעת בפיתוח ובשיפור אמצעי בטיחות חדשניים, במימון מחקרים יישומיים בתחום הבטיחות והגהות בעבודה ויישום ניסיוני של מסקנותיהם במפעלים.

בד בבד מסייעת הקרן בהפעלת סדנאות והדרכות במקומות העבודה. חשוב לציין שהקרן אינה מחליפה את חובת המעסיק לבצע את המוטל עליו על פי דין להבטחת בטיחות וגיהות בעבודה.

פרויקטים לדוגמה: פיתוח אפליקציה בנושא שמירת בטיחות באתרי בנייה; ניידות הדרכה ממוחשבת ב- 8 שפות בנושאי בטיחות בעבודה בענפי חקלאות, בנייה ותעשייה; פרויקט קהילה בטוחה - שיתוף פעולה עם עיריות ומועצות מקומיות בשיפור הבטיחות במקומות עבודה קטנים שבתחום שיפוטן.


מעוניינים לקבל עדכון מקרנות הביטוח הלאומי על פרסום קול קורא? לחצו כאן

בטיחות בעבודה. ShutterStock
מדי שנה, ישנם עשרות אלפי מקרים של תאונות עבודה בישראל/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף המוסד לביטוח לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully