וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח כלכלי: חובות המשביר לצרכן גבוהים ב-100-250 מיליון שקל מנכסיו

רותם שטרקמן

3.11.2002 / 7:31

היקף החובות של הרשת מגיע לכ-750 מיליון שקל; היקף המכירות של המשביר מגיע לכמיליארד שקל בשנה וההפסד השנתי - 50-60 מיליון שקל



היקף החובות של רשת המשביר לצרכן מגיע לכ-750 מיליון שקל, ב-100-250 מיליון שקל יותר משווי הנכסים של הרשת - כך עולה מניתוח נתונים פיננסיים של הרשת. שווי נכסי הרשת כיום נאמד ב-650 מיליון שקל. לפי ההערכות, סגירת הרשת תקטין את שווי המלאי ואת שווי החנויות (נכסי המקרקעין) - שיהיה צורך למכור במהירות - ולכן השווי הכולל של הנכסים יירד לכ-500 מיליון שקל בלבד.



ככל הנראה, בנוסף לחוב חריג לספקים בהיקף של 100 מיליון שקל, חייבת הרשת לספקים כ-150 מיליון שקל המוגדרים כחוב שוטף. בנוסף חייבת הרשת כ-500 מיליון שקל לבנקים.



מול חובות אלה יש למשביר מלאי בשווי של כ-150 מיליון שקל, וכן חוב לקוחות בסכום דומה. שווי החנויות שבבעלות המשביר, מרביתן בערי הפריפריה, מוערך ב-250 מיליון שקל. ההנחה היא כי לאחר סגירת הרשת יירד שווי המלאי לכ-50 מיליון שקל ושווי המקרקעין ייפגע גם הוא. נכס נוסף של המשביר הוא רשת החנוית הרווחית זארה, ששוויה מוערך ב-100 מיליון שקל.



היקף המכירות של המשביר מגיע לכמיליארד שקל בשנה, וההפסד השנתי של הרשת הוא 50-60 מיליון שקל. על פי הערכות, תוכנית הבראה עשויה להביא את הרשת לאיזון תפעולי רק אם תקטן מצבת החובות לאחר הסדר נושים. הקטנת מצבת החובות תחסוך הוצאות מימון של 20-30 מיליון שקל בשנה.



כישלון המשביר נובע מהשקעות גדולות בשיפוץ ובפתיחה של סניפים חדשים - דבר שהכפיל את החוב לבנקים. גם רכישת רשת שקם גלרי התבררה כשגויה ותרמה להפסדים בשנתיים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully