וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום ופרץ ייפגשו במאמץ לסיים השביתה

חיים ביאור

3.11.2002 / 8:13

העיצומים במשרדי הממשלה נכנסים היום לשבוע הרביעי; 20 משרדי הממשלה ויחידות סמך יהיו סגורים לקהל



מאת יוסי ורטר ושירות "הארץ"



שר האוצר, סילבן שלום, יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ ומזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה, עופר עייני, ייפגשו היום (ראשון) בירושלים, במאמץ לסיים את סכסוך העבודה בשירות המדינה.



20 משרדי הממשלה ויחידות סמך (כמו שירות התעסוקה ומינהל מקרקעי ישראל) יהיו סגורים לקהל גם היום, במסגרת עיצומים שעליהם הכריזה ההסתדרות. העובדים גם אינם משיבים לפניות טלפוניות. עקב העיצומים, הנכנסים היום לשבוע הרביעי, לא ניתן לקבל שירותים במינהל האוכלוסין של משרד הפנים, שירות התעסוקה, מינהל רישום המקרקעין ("טאבו"), משרד הרישוי, הביטוח הלאומי, מס הכנסה ומיסוי מקרקעין.



עייני אמר כי בדיונים שהתקיימו עד כה בין הצדדים "הושגה התקדמות, בכך שמשרד האוצר הכיר בלגיטימיות של דרישותינו". עם זאת, הוא אמר שלא ברור מתי ייחתם ההסכם עצמו, שיביא לסיום העיצומים.



לדבריו, הדרישות של עובדי המדינה הן: ביטול החלטות הממשלה להכנסת שינויים מבניים במשרד הממשלה, גם ללא הסכמה מוקדמת עם נציגות העובדים; ביטול ההחלטה לקצץ במכסת השעות הנוספות של העובדים על ידי סגירת משרדי הממשלה מדי יום בשעה 16:30, והשלמת המשא ומתן על הסכמי השכר הקיבוציים לשנים 2001-'99 ולשנים 2003-2002.



היום יתחדש גם המו"מ בין הסתדרות הפקידים לבין מרכז השלטון המקומי, על רקע האיום של מזכ"ל הסתדרות הפקידים, לאון מורוזובסקי, להחריף את העיצומים ברשויות המקומיות, במועצות האזוריות ובמועצות הדתיות, החל מיום שלישי בבוקר. אם יוחלט להחריף את העיצומים, לא תאסף האשפה מרחובות הערים, לא יפעל הפיקוח העירוני וההנדסי, העוזרות לגננות לא יתייצבו בגני הילדים ולא יירשמו דו"חות על עבירות חנייה.



מורוזובסקי אמר שהאפשרות להחריף את העיצומים ברשויות נשקלת "עקב נסיגה שחלה בעמדת ראשי מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר", בנוגע לתביעות שהציג: ביטול הפעלתה של תקנה 19 ב' ו-ג' לפקודת מס הכנסה, המטילה מס על חלקו של המעסיק בהפרשה לקופות הגמל של עובדי השלטון המקומי, או לחלופין תשלום פיצוי לעובדים בתמורה על השארת התקנה בתוקף; תשלום 700 שקל כתוספת לשכר העובדים המשתכרים עד 4,000 שקל והשלמת המו"מ על הסכמי השכר ל-2001-'99 ולשנים 2003-2002 למגזר הציבורי.



היום ייעשה מאמץ להשלים את ניסוחו של ההסכם לתשלום תוספת יוקר לשכירים, לאחר שנציגי ההסתדרות והמעסיקים הפרטיים כבר הגיעו להסכמה ביניהם לגבי עיקריו, וגם לגבי פריסת התשלום לשלושה חלקים במהלך 2003.



ואולם החתימה הסופית על ההסכם בין פרץ ליו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים (המעסיקים הפרטיים), עודד טירה, מתעכבת בגלל שלוש דרישות שהעלה צוות המעסיקים למו"מ: התחייבות ההסתדרות לשמור על שקט תעשייתי בכל המשק עד סוף 2003; מפעלים ששילמו השנה תוספת שכר לעובדיהם, לא יידרשו לשלם את תוספת היוקר, וכן חתימה על עסקת חבילה בין המעסיקים הפרטיים, הממשלה וההסתדרות.



יהונתן ליס מוסר: ראש העיר ירושלים, אהוד אולמרט, הודיע כי הסכים לתווך במו"מ המתנהל בין הסתדרות הפקידים למשרד האוצר בימים הקרובים. בכך נענה לבקשתו של יו"ר הסתדרות הפקידים לאון מורוזובסקי, שפנה אליו בשבוע שעבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully